اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

355 مدرسه موقوفه در شهر اصفهان وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: 355 مدرسه موقوفه در سطح شهرستان اصفهان وجود دارد و متولیان آموزش و پرورش باید با پرداخت اجاره بهای این مدارس به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

355 مدرسه موقوفه در شهر اصفهان وجود دارد
حجت‌الاسلام حسین اژدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه این مدارس به عنوان اموال و دارایی اداره اوقاف و امور خیریه محسوب می‌شوند، اظهار داشت: دفاع از این مدارس و موقوفات موجود در سطح اصفهان از مهم‌ترین وظایف مسئولان و متولیان این اداره محسوب می‌شود و اداره اوقاف به منظور تعامل و همکاری با آموزش و پرورش از آمادگی کامل برخوردار است.
وی به مدارس اوقافی موجود در اصفهان اشاره کرد و افزود: در سطح شهر اصفهان تعداد زیادی مدارس اوقافی در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد و اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان با برخی از این مدارس رابطه استیجاری دارد و اجاره بهای ماهانه آنها مشخص شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه آموزش و پرورش باید به وظیفه خود در این زمینه عمل کند، تصریح کرد: آموزش و پرورش موظف به پرداخت اجاره بهای مدارس موقوفی بوده و در ارتباط با برخی از مدارس اوقافی آموزش و پرورش هیچ اجاره بهایی را نسبت به آنها پرداخت نکرده است.
وی به موقوفه بودن مدرسه جنت در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: مدرسه جنت به عنوان یکی از مدارس موقوفه موجود در شهر اصفهان محسوب می‌شود و آموزش و پرورش از 40 سال پیش تا‌کنون بهای اجاره این مدرسه را به اداره اوقاف پرداخت نکرده است.
اژدری با اشاره به اینکه اجاره بهای این مدارس نا‌چیز است، تاکید کرد: میزان اجاره بهای مشخص شده برای مدارس موقوفه بسیار نا‌چیز بوده و دریافت اجاره بهای این مدارس از آموزش و پرورش قانونی بوده و این موضوع براساس اجاره‌نامه تنظیم شده برای این موضوع صورت می‌گیرد.
وی به تعداد مدارس موقوفه موجود در اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: در سطح شهرستان اصفهان 355 مدرسه موقوفه وجود دارد و متولیان آموزش و پرورش باید با پرداخت اجاره بهای این مدارس به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی به مردم در راستای موقوفه بودن این مدارس اضافه کرد: تمام موقوفات موجود در سطح کشور نیت واقف دارند و با نیت منفعت وقف شده‌اند و درآمد و منفعت این وقف باید برای نیت واقف هزینه شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول