اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش:

2 هزار مدرسه جدید تا مهر ماه امسال در کشور افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: همزمان با شروع سال تحصیلی جدید بیش از 2 هزار مدرسه در کشور مهر ماه امسال افتتاح می‌شود.‌

2 هزار مدرسه جدید تا مهر ماه امسال در کشور افتتاح می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید حاجی‌بابایی شامگاه پنجشنبه در دیدار با جمعی از فرهنگیان در اردبیل اظهار داشت: امسال در مدرسه‌سازی با هیچ سال دیگر کارهای انجام شده قابل قیاس نیست به طوری که افتتاح 2 هزار مدرسه یک توفیق ارزشمند است که در سایه خدمات شبانه‌روزی دولت خدمتگزار به نتیجه رسیده است.
وی با بیان این‌که تاکنون در هیچ محفلی سخن از افتتاح 6 هزار مدرسه به میان نیامده است، تصریح کرد: ما با افزایش پنج برابری اعتبارات مدرسه‌سازی در کشور یک انقلاب عظیمی را در این حوزه شروع کردیم و می‌خواهیم این برنامه را با قوت و قدرت ادامه دهیم.
حاجی‌بابایی در مورد استخدام برخی نیروهای آزاد و فعال در مدارس غیرانتفاعی نیز خاطر نشان کرد: بنده وزیر آزاد نیستم که پاسخگوی استخدام نیروهای آزاد و مشغول کار در مدارس غیردولتی باشم چرا که آموزش و پرورش هیچ‌گونه تعهدی را در این زمینه قبول نمی‌کند.
این مقام مسئول اضافه کرد: ما با تغییر وضعیت تمام نیروهای حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی سعی کردیم تکلیف آنها را مشخص کنیم که قبول‌شدگان به صورت جامع تعیین تکلیف شده و وضعیت آنها روشن است.
وی با بیان این‌که امسال 17 هزار نفر در آموزش و پرورش تبدیل وضعیت شده‌اند، ادامه داد: ما به صورت کامل و جامع تمام نیروهای شرکتی خود را ساماندهی کرده و با استخدام 12 هزار مهندس و 12 هزار نیروی متخصص و همچنین 17 هزار آموزگار ابتدایی در هیچ استانی با کمبود نیرو مواجه نیستیم.
حاجی‌بابایی گفت: ما در اول مهر ماه با جذب این نیروها در 112 رشته که اغلب مورد نیاز مدارس ما است دیگر با مشکل جذب دبیران متخصص روبه‌رو نمی‌شویم.
به گزارش فارس، وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود افزود: کار ساماندهی نیروها در هشت ماه گذشته انجام شده و ما هر 15 روز یک بار این کار را مورد بازنگری قرار می‌دهیم.
حاجی‌بابایی با اشاره به تغییر وضعیت 17 هزار نیرو در اول مهر ماه نیز اظهار داشت: تخصصی کردن آموزش و پرورش از برنامه‌های این وزارتخانه است و تمامی نیروها باید به جایگاه خود و رشته‌های تخصصی بازگردند.
وی به افزایش نیروهای پرورشی نیز اشاره کرد و ادامه داد: پوشش مدارس از نظر برخورداری از مربی پرورشی به ازای هر 150 دانش‌آموز در سال قبل به 70 دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید رسیده است.
حاجی‌بابایی با یادآوری این‌که علاقه‌ای به بازنشسته کردن پیش از موعد معلمان و پرداخت پاداش آنها پس از گذشت دو سال نداریم، تصریح کرد: در صورت پیش‌بینی اعتبار لازم این کار امکان‌پذیر است و بازنشستگی پیش از موعد یک فرد به معنای اعلام آزادی او می‌باشد که امکان استخدام به جای فرد بازنشسته وجود ندارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول