اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان خبر داد:

تحویل 8 طرح مدرسه‌سازی سمنان در مهر ماه

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش سمنان از تحویل هشت طرح مدرسه‌سازی در این استان هم‏زمان با بازگشایی مدارس خبر داد.

تحویل 8 طرح مدرسه‌سازی سمنان در مهر ماه
محمد بنائیان‌سفید امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان، به تحویل هشت طرح مدرسه‌سازی در مهر ماه امسال به آموزش و پرورش خبر داد.
وی گفت: این طرح‌ها با 54 کلاس درس و 3  میلیارد تومان هزینه ایجاد شده‌اند و 7 هزار و 500 نفر ظرفیت دارند.
بنائیان‌سفید ادامه داد:: در صورت انجام بخشی از طرح‌ها، شمار طرح‌های تحویلی به آموزش و پرورش استان سمنان تا 12 طرح افزایش یابد و 90 کلاس درس به مجموع کلاس‌های این استان افزوده شود.
 
* اجرای 13 طرح مقاوم‏سازی در سمنان
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین با بیان اینکه 13 طرح مقاوم‏سازی در استان سمنان در دست اجرا بوده، اظهار داشت: این طرح‌ها با 700 میلیون تومان هزینه در دست اجراست.
وی یادآور شد: 11 طرح مقاوم‏سازی مدارس در استان سمنان تا 28 شهریور تحویل میشود و دو طرح دیگر نیز آبان‌ ماه آماده خواهد شد.
 
* سمنان میزبان کنفرانس آموزش ریاضی ایران
بنائیان‌سفید همچنین با اشاره به سه رخداد مهم ملی در استان سمنان گفت: این استان در تابستان سال آینده میزبان کنفرانس آموزش ریاضی ایران است که با همکاری استانداری سمنان و دانشگاه‌های استان برگزار میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان رسیدگی به چالش‏ها و مشکلات مختلف آموزش ریاضی در سیستم آموزشی کشور را از مهم‏ترین اهداف برگزاری دوازدهمین کنفرانس آموزش ریاضی در استان سمنان عنوان کرد.
بنائیان‏سفید اضافه کرد: پرداخته نشدن به کارکردهای آموزش ریاضی به صورت یک منظومه و سیستم فکری در آموزش کشور، چگونگی اثربخشی ریاضیات، تبیین نشدن کارکردهای دروس ریاضی به صورت عملیاتی و مصداقی در زندگی و ... از چالش‏های آموزش ریاضی در کشور است.
وی افزود: آموزش ریاضی در کشور تنها به مجموعه‏ای از مفاهیم مجرد و ذهنی تبدیل شده است.
بنائیان‏سفید هدفمندکردن تدوین کتب درسی ریاضی و مجزا کردن کاربرد و اهداف مباحث مختلف در ریاضی را از مهم‏ترین چالش‏های پیش‏روی آموزش ریاضی دانست که باید در کنفرانس‏های بعدی مورد توجه صاحب‏نظران و شرکت‏کنندگان قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اهمیت علم ریاضی و نقش آن در علوم دیگر افزود: اکثر علمای دین مبین اسلام در علوم ریاضی نیز سرآمد بودند و آموزش ریاضی بر اساس سیستم آموزشی و ارزشی و یافته‏های دینی نیز از کمبودهای بحث آموزش ریاضی محسوب می‌شود.
وی همچنین از میزبانی دبیرخانه مدارس متوسطه نظری و میزبانی دبیرخانه ادبیات مجازی دوره راهنمایی کشور خبر داد و گفت: این طرح‌ها امسال و سال آینده در استان سمنان پیگیری میشود.
 
* نواخته شدن زنگ حضور در مدارس
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین از نواخته شدن زنگ حضور هم‌زمان با 26 شهریور ماه امسال در مدارس استان سمنان خبر داد و گفت: زنگ غنچه‌ها هم‌زمان با 29 شهریور و زنگ شکوفه‌ها هم‌زمان با 30 شهریور در مدارس استان نواخته می‌شود.
بنائیان‌سفید همچنین زمان به صدا درآمدن زنگ مهر را سوم مهر ماه در تمام مدارس استان سمنان اعلام کرد.
 
* ثبت نام 8 هزار کلاس اولی به مدارس
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: بیش از 8 هزار نفر کلاس اولی و 7 هزار و 800 غنچه تاکنون در مدارس استان سمنان ثبت نام شده‌اند و این رقم تا پایان شهریور ماه به طور طبیعی افزایش مییابد.
 
* تشکیل 8 مدرسه هوشمند در سمنان
بنائیان‌سفید همچنین با اشاره به تشکیل هشت مدرسه هوشمند در استان سمنان افزود: امسال 90 مدرسه هوشمند در این استان ایجاد میشود و در حال انعقاد قرارداد با شرکت مخابرات استان سمنان در این زمینه هستیم.
وی بیان کرد: پیش‌نویس این قرارداد در حال تدوین بوده و باید نسبت به ایجاد زیرساخت‌ها و تجهیزات و امکانات لازم اقدام شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه نصب چند دستگاه رایانه را نمی‌توان به منزله هوشمند شدن مدارس دانست، گفت: هوشمندسازی مدارس نیاز به پهنای باند مناسب، تامین زیرساخت‌های فناوری، استفاده از اینترنت و اینترانت و نیز تولید محتوای فرهنگی دارد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول