اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس اعلام شد

4 مدرسه امین راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه استان فارس هدف از راه‌اندازی مدارس امین را تربیت نیروهای انسانی متعهد عنوان کرد و گفت: امسال چهار مدرسه امین راه‌اندازی می‌شود.

4 مدرسه امین راه‌اندازی می‌شود
حجت‌الاسلام عباس امیری در حاشیه پایان آموزش عوامل اجرایی مدارس وابسته به حوزه‌های علمیه که به مدت سه روز در مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهد(عج) برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هدف ما از تاسیس مدارس وابسته به حوزه علمیه در استان فارس که به نام مدارس امین شناخته می‌شوند، تربیت نیروی انسانی متعهد برای آینده کشور است که برای تحقق این امر از ظرفیت‌های حوزه علمیه استفاده می‌شود.
وی با بیان اینکه برای تحقق یافتن این هدف مدت‌ها پیگیری صورت گرفته و اساسنامه تدوین شده است، تصریح کرد: در بعضی از مدارس تمام اختیارات به حوزه علمیه قم داده شده است تا حوزه کادر آموزشی و محیط مدرسه را به سلیقه خود انتخاب کند.
دبیر کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه استان فارس با اشاره به اینکه هشت مدرسه از این گونه مدارس در کشور فعال است، افزود: در سال تحصیلی جدید چهار مدرسه در شیراز به عنوان الگو و نمونه راه اندازی خواهد شد تا با کسب تجربه موفق در سال‌های آینده، بتوانیم صدها مدرسه را در آینده راه اندازی کنیم.
امیری با تاکید براینکه در کل کشور حدود 31 مدرسه وابسته به حوزه علمیه داریم، خاطرنشان کرد: استان فارس از چند ماه گذشته پیگیر راه اندازی مدارس دیگر هم بوده است و تلاش کرده است که بتواند برای این کار اساسنامه ای قوی را تدوین کند و عوامل اجرایی را آموزش دهد که به شکل بسیار خوبی در تربیت دانش آموزان نقش داشته باشند.
وی با بیان اینکه به منظور آموزش و تقویت عوامل اجرایی از جمله مدیران، معلمان و روحانیون مدارس وابسته به حوزه علمیه یک دوره دو روزه در 13و 14 شهریورماه سال جاری در شیراز برگزار کردیم، عنوان کرد: یک دوره سه روزه هم در شهر مقدس قم به منظور بهره گیری از ظرفیت‌های معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم و استفاده از برجسته ترین اساتیدی که در حوزه وجود دارد، برگزار کردیم.
دبیر کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه استان فارس با اشاره به اینکه مدارس وابسته به حوزه علمیه به جز در موضوع اهداف با مدارس دولتی فرقی ندارد، اضافه کرد: برای رسیدن به اهداف استانداردهایی را از حیث سخت افزاری، ساختار و محیط مدرسه تعریف شده است تا ما را به هدف برساند و تغییراتی که باید در آن مدارس ایجاد شود از جمله نیروهایی که در این مدارس به کارگرفته می‌شوند و مدیران و معلمان باید آموزش‌هایی را یاد بگیرند که ما هم بر این اساس دو دوره آموزشی برگزار کردیم.
امیری با تاکید بر اینکه دانش آموزانی که در مدارس وابسته به حوزه علمیه آموزش می‌بینند، در آینده هر شغلی را که می‌خواهند انتخاب کنند باید نیروی انسانی باشند که کارآمد بوده و بر اساس آموزه‌های دینی تربیت اسلامی را پذیرفته باشند، گفت: موضوع تربیت اسلامی را باید از حوزه‌های علمیه فرا گرفت.
وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه مراجع تقلید و عالمان را تربیت می‌کنند، اظهار داشت: لذا به همین دلیل تربیت اسلامی را باید از حوزه‌های علمیه شیعه آموزش بگیریم.
دبیر کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه استان فارس با اشاره به اینکه در شیراز دو مدرسه وابسته به حوزه‌های علمیه در مقطع ابتدایی و دو مدرسه هم در مقطع راهنمایی راه اندازی شده است، تصریح کرد: برای ثبت نام دانش آموزان نمی‌توانستیم تبلیغ کنیم به دلیل اینکه واقعا جوابگوی درخواست‌های مرد م نبود و با وجودی که تبلیغی در این زمینه نشده بود و کسی آگاهی به این موضوع نداشت، مکرر ما از طرف خانواده‌های دانش آموزان درخواست ثبت نام داشتیم.
امیری با تاکید بر اینکه هنگامی که خانواده‌های دانش آموزان در استان فارس متوجه شدند مدارس وابسته به حوزه علمیه راه اندازی شده است و تربیت اسلامی در این مدارس را حوزه علمیه بر عهده دارد استقبال فراوانی کردند، افزود: خانواده‌هایی بودند که ظواهرشان نشان نمی‌داد مقید به تربیت اسلامی باشند اما از مناطق بسیار دور از این مدارس به ما اصرار داشتند تا فرزندانشان را ثبت نام کنیم.
وی ادامه داد: یکی از پارامترهای مهم ما در این مدارس کیفیت سطح درسی است به طوری که میانگین معدل کل نفرات یک کلاس کمتر از 18 نباشد.
دبیر کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه استان فارس با اشاره به اینکه در این مدارس وابسته به حوزه علمیه با دانش آموزان طوری رفتار می‌شود که این دانش آموزان به درس اهمیت فراوانی می‌دهند و با علاقه و اشتیاق وصف ناشدنی در مدارس حضور پیدا می‌کنند، تصریح کرد: باید با دانش آموزان در محیط مدرسه طوری رفتار شود که این دانش آموز وقتی به منزل رفت هم دلتنگ مدرسه باشد.
امیری با تاکید بر اینکه محیط مدرسه باید نشاط آور و با آموزه‌های اسلامی تطابق داشته باشد، افزود: در این صورت دانش آموزان از نظر تربیت اسلامی هم غنی می‌شوند.
دبیر کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه استان فارس اضافه کرد: در مدارس وابسته به حوزه علمیه به دانش آموزان هم پرورش جسم و هم تهذیب نفس آموزش داده می‌شود.
امیری با تاکید بر اینکه در مدارس وابسته به حوزه علمیه به دانش آموز کلاس اول مقطع ابتدایی به اندازه گنجایش ذهن خود زبان خارجه آموزش داده می‌شود، عنوان کرد: در مدارس وابسته به حوزه علمیه نواقص کتب را توسط معلمان جبران می‌کنیم.
وی با بیان اینکه در آینده کتب‌های درسی را به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد خواهیم داد، گفت: اگر کتب را وزارتخانه تایید کند، این کتب جایگزین می‌شود..
دبیر کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه استان فارس با اشاره به اینکه بیشترین کمبود عوامل اجرایی ما در حوزه روحانیت است، اظهار داشت: مشکل کمبود معلم و مدیر نداریم و فقط این عوامل اجرایی یک آموزش حداقلی می‌خواهند اما در سطح روحانیون باید آموزش‌های ویژه‌ای داشته باشیم.
امیری با تاکید براینکه در استان فارس اساسنامه مدارس امین با 300 صفحه تدوین شده است، تصریح کرد: سعی خواهیم کرد تا این اساسنامه را به وزرات آموزش و پرورش برای بررسی ارائه دهیم و آن را تصویب کنیم.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول