اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان:

شیوه برخورد اساس دریافت سرشماری اطلاعات صحیح است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با اشاره به مهم بودن نحوه برخورد با مردم برای گرفتن اطلاعات گفت: شیوه برخورد و تعامل با مردم اساس دریافت اطلاعات صحیح در سرشماری است.

شیوه برخورد اساس دریافت سرشماری اطلاعات صحیح است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید عسگری ظهر امروز در مراسم آغاز مرحله دوم کلاس‌های آموزش سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری ویژه معاونان فنی و آموزشی شهرستان‌ها و مربیان با اشاره به اهمیت آمار اظهار داشت: سرشماری از نیازهای اساسی برنامه‌ریزی برای توسعه هر کشوری محسوب می‌شود.
وی بر اهمیت کار ماموران اجرایی تاکید کرد و افزود: معاونان فنی و آموزشی در امر سرشماری عمومی نفوس و مسکن اصل کار محسوب می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان تصریح کرد: معاونان اجرایی ستادها و روابط عمومی همه در خدمت معاونان فنی و آموزشی هستند.
وی با اشاره به اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان زنجان باید به صورت ممتاز اجرا شود، گفت: استان زنجان شایسته قرار گرفتن در بین شایسته‌ترین‌ها را از هر لحاظ دارد.
عسگری سرشماری را اصل و اساس برنامه‌ریزی اعلام کرد و افزود: اجرای آمارگیری باید با لحاظ کردن همه جوانب از جمله رعایت نکات کیفی و کمی انجام شود.
وی معاونان فنی و آموزشی را منبع ارائه آمار عنوان و تصریح کرد: آنها باید خود را برای روبه‌رو شدن با همه شرایط آماده کنند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان تصریح کرد: خطای جزیی آمار گیران اثرات گسترده‌ای بر روی داده‌ها و در نتیجه برنامه‌ریزی‌ها می‌گذارد.
وی هماهنگی با فرمانداران و توجیه آنها را از اصول کار معاونان فنی و آموزشی عنوان کرد و افزود: برای انجام درست کار باید با عوامل اجرایی سرشماری هماهنگی کامل وجود داشته باشد.
عسگری اضافه کرد: اگر حاضران در کلا‌س‌های مرحله دوم آموزش عمومی نفوس و مسکن نمراتی پایین‌تر از 85 بیاورند امکان ادامه همکاری با آنها وجود نخواهد داشت.
وی همچنین توجیه ماموران سرشماری را از نیازهای اساسی امر آمارگیری برشمرد و تصریح کرد: به علت بالا بون آمار بیکاری جوانان زیادی برای شرکت در این امر مراجعه می‌کنند که اغلب آنهایی که تجربه کار در این زمینه را ندارند، باید برای نحوه ارتباط گیری با مردم توجیه شوند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان شیوه برخورد و ایجاد تعامل با مردم را برای گرفتن اطلاعات مهم دانست و گفت: شیوه برخورد در دقیق بودن اطلاعات دریافتی و در نتیجه برنامه‌ریزی بسیار مهم است.
وی آمار گیران را حافظان اطلاعات و داده‌ها توصیف و تصریح کرد: مردم باید با امنیت خاطر اطلاعات خود را در اختیار ماموران اجرایی سرشماری قرار دهند و این اتفاق فقط با جلب اعتماد آنها ممکن است.
عسگری تاکید کرد: 99 درصد کار خوب سرشماری در ما قبل یک درصد خطا از بین می‌رود بنابراین مسئولان سرشماری باید همه دقت خود را در این رابطه به کار گیرند تا جلوی هر گونه خطایی از طرف ماموران اجرایی گرفته شود.
وی اجرای صحیح سرشماری سال جاری را یکی از راه‌های برنامه‌ریزی درست برای آینده استان و به تبع ان کشور عنوان کرد.
در ادامه این مراسم مدیر کل آمار استان زنجان با اشاره به برگزاری جلسه‌های توجیهی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در تاریخ 9 مرداد ماه سال جاری گفت: مکان‌های فیزیکی سرشماری تامین شده است.
امیر حسین امیر مقدم با اشاره به راه‌اندازی سامانه سرشماری از تاریخ 9 مرداد ماه سال جاری افزود: 3 هزار و 200 نفر برای همکاری در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.
وی آمار ثبت نام کنندگان را سه برابر نیروی مورد نیاز اعلام کرد و گفت: نیروهای ثبت نام کننده که جذب می‌شوند در رده‌های اجرایی آمارگیری به کار گرفته می‌شوند.
مدیر کل آمار استان زنجان برگزاری کلاس‌ آموزشی را برای انتقال مفاهیم مهم عنوان کرد و گفت: حضور معاونان فنی و آموزشی در این کلاس الزامی مهم است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول