اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خوزستان خبر داد:

همکاری 5000 نفر در سرشماری نفوس و مسکن خوزستان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان گفت: سرشماری نفوس و مسکن در استان آبان ماه امسال با همکاری 5 هزار نفر نیروی انسانی اجرا می‌شود.

همکاری 5000 نفر در سرشماری نفوس و مسکن خوزستان
 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اسماعیل عامری گلستان ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: سرشماری نفوس و مسکن در خوزستان از ۲ آبان آغاز می‌شود و تا ۲۲ آبان ماه ادامه می‌یابد.
وی افزود: در این سرشماری ۵ هزار نفر نیروی انسانی و ۹۵۰ دستگاه خودرو به کارگیری می‌شود.
عامری گلستان با اشاره به اینکه این بخشنامه به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده، اظهار امیدواری کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته این برنامه بدون مشکل اجرا شود.
قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری استان نیز در این نشست با اشاره به تکالیف حکومت در برقراری امنیت و تامین امکانات آموزشی، بهداشتی و اشتغال گفت: به منظور استفاده بهینه از امکانات در دسترس و تحقق اهداف، همچنین شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه ریزی لازم است که آمار نیز زیربنای آن به شمار می‌آید.
سید لطف الله هاشمی افزود: نخستین سرشماری در سال ۳۵ و پس از آن هر ۱۰ سال سرشماری صورت می‌گرفت که با کاهش این فاصله توسط مجلس، بعد از آخرین سرشماری در سال ۸۵ هر پنج سال سرشماری صورت می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این سرشماری دو بار در سال‌های ۸۸ و ۸۹ به صورت آزمایشی سرشماری در بعضی مناطق صورت گرفته است.
مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری خوزستان اظهار داشت: آموزش‌های مربوط به نحوه اجرای سرشماری به منظور برداشت یکسان همه رده‌های اجرایی از طرح، در سه مرحله در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه در سرشماری امسال از چهار فرم استفاده می‌شود، گفت: فرم شماره یک با عنوان فرم فهرست برداری شامل شناسایی تمام مکان‌ها و خانوارهاست تا هیچ مکان و خانواری از قلم نیفتد و فردی نیز بیش از یک بار شناسایی نشود.
هاشمی با تاکید بر اینکه آمار دریافتی در این سرشماری محرمانه است و در اختیار هیچ سازمانی قرار نمی‌گیرد، افزود: فرم شماره دو شامل پرسشنامه خانوار، مشخصات تمام افراد خانوار با ذکر شماره ملی، جنسیت، سن، وضعیت مهاجرت، فعالیت و اشتغال، تاهل، باروری، معلولیت، امکانات خانوار از جمله خودروی سبک و رایانه، سوخت مصرفی، عمده‌ترین منبع آب خانوار، مسکن، قدمت ساختمان‌ها و نوع مصالح و نحوه دفع فاضلاب است.
وی با بیان اینکه فرم شماره ۳ به خانوار موسسه‌ای (شامل پادگان‌ها، شیرخوارگاه‌ها، خوابگاه‌ها و...) اختصاص دارد، ادامه داد: در فرم شماره چهار نیز با عنوان فرم آبادی امکانات آموزشی، مذهبی، سیاسی، اداری و زیرساخت‌ها ثبت می‌شود.
هاشمی خاطرنشان کرد: به منظور کاهش خطا، نظارت و بازبینی‌هایی انجام می‌گیرد.
وی اظهار داشت: در زمان اجرای سرشماری از فرمانداران انتظار می‌رود با مجریان در ارتباط باشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول