اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پایگاه مدیریت خشکسالی سمنان هشدار داد:

وقوع خشکسالی شدید کشاورزی در استان سمنان

خبرگزاری فارس: رئیس پایگاه مدیریت خشکسالی کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان گفت: وضعیت بارندگی در این استان در سال آبی جاری بیانگر وقع خشکسالی متوسط در استان سمنان است.

وقوع خشکسالی شدید کشاورزی در استان سمنان
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات و منابع طبیعی امور دام استان سمنان، بهروز ارسطو اظهار داشت: نتایج پایش بارش در ایستگاه‏های سینوپتیک سازمان هواشناسی و پایگاه ملی مدیریت خشکسالی کشاورزی در سال آبی جاری از مهر سال گذشته تا پایان تیر ماه بیانگر آن بوده که قریب 30 درصد کمتر از میانگین بلندمدت در این استان نزولات آسمانی باریده است.
وی ادامه داد: روند بارش در استان سمنان در سال آبی گذشته حکایت از آن دارد که فواصل بارش طولانی‏تر شده و موجب کاهش رطوبتی خاک شده است.
ارسطو با اشاره به گستره خشکسالی براساس شاخص spl در استان سمنان اظهار داشت: در بازه زمانی سال جاری آبی تا پایان تیر ماه امسال گستره خشکسالی نشانگر وقوع خشکسالی متوسط در استان است.
رئیس پایگاه مدیریت خشکسالی کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان گفت: در سال گذشته در بازه مشابه استان سمنان شرایط نرمالی را سپری کرده است.
ارسطو وضعیت خشکسالی استان سمنان بر اساس تصاویر ماهواره‏ای (شاخصNDVI) را شدیدتر برشمرد و اضافه کرد: شرایط رویشی حاصل از ارزیابی شاخص پوشش گیاهی در بازه زمانی بهمن سال گذشته تا خرداد امسال مبین وقوع خشکسالی شدید کشاورزی در استان سمنان است.
رئیس پایگاه مدیریت خشکسالی کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان افزود: سطح بسیار محدودی از استان سمنان در ماه‏های فروردین و اردیبهشت در طبقات پایین تراکمی زیپوشش است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول