اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آمار ایران:

سرشماری نشانگر پیشرفت حوزه آمار کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آمار ایران گفت: سرشماری نشان از پیشرفت حوزه آمار در هر کشور دارد و سرشماری نیز در این راستا انجام می‌گیرد.

سرشماری نشانگر پیشرفت حوزه آمار کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عادل آذر ظهر امروز در دیدار با ماموران سرشماری نفوس مسکن سال 90 اظهار داشت: چند استان کلیدی در کشور داریم که نیاز بود زودتر در آن استان‌ها مباحث مربوط به سرشماری مرور شود و اگر دغدغه‌ای باشد رفع کنیم.
وی سرشماری را فصل مهم و ارزشمند در بخش آمار عنوان کرد و افزود: آذربایجان غربی نخستین استان است که در برنامه‌ زمان‌بندی برای ورود به بحث سرشاری سفر کرده‌ام و این اهمیت استان آذربایجان غربی و حساسیت و ظرافت کاری ماهیت کار در حوزه سرشماری در این استان را می‌رساند.
این مسئول تصریح کرد: طبقه‌بندی به نام مرکز آمار ایران، استان و معاونت برنامه‌ریزی تشکیلاتی است تا ماموریت آماری و لازم است واژه نظام حرفه‌ای آمار رسمی کشور را در این زمینه به کار بریم.
رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه این آمار برای دولت و نظام تهیه، تولید و منتشر می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم عوامل اجرایی استان خط مقدم نظام این حرفه هستند و مرکز آمار پشتیبان این موضوع است.
آذر ادامه داد: اصطلاحی که در دنیا برای سرشماری به کار می‌رود واژه رخداد است یعنی این امر مربوط به یک بخش، حوزه و دستگاه نیست و تمام سطوح جامعه و ارکان نظام را شامل می‌شود.
وی سرشماری را از افتخارات کشورها دانست و گفت: سرشماری نشان از پیشرفت حوزه آمار در هر کشور دارد.
این مسئول با بیان اینکه سرشماری نفوس مسکن کار عملیاتی در 21 روز است، اظهار داشت: سرشماری سال 90 از دوم آبان ماه سال جاری آغاز می‌شود.
آذر با اشاره به اهمیت این سرشماری، تصریح کرد: 55 هزار مامور آماری به خانه مردم مراجعه می‌کنند و با در نظر گرفتن تعداد افراد پشتیبان این تعداد 114 هزار نفر می‌رسد.
وی با بیان اینکه 50 میلیون کیلومتر پیمایش در 21 روز در راستای سرشماری انجام می‌شود، تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی موظف شدند در راستای تامین خودرو ستاد سرشماری و نفوس مسکن استان همکاری کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول