اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

سرشماری عمومی مرجع اجرای عدالت است

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن مرجع و ماخذ مهمی برای اجرای عدالت است.

سرشماری عمومی مرجع اجرای عدالت است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی ظهر امروز در مراسم آغاز مرحله دوم کلاس‌های آموزشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1390 اظهار داشت: از مدت‌ها قبل برای برنامه‌ریزی جامع و کلان و همچنین زمینه‌های آمارگیری درست و علمی در شان نظام اسلامی در استان تلاش شده است.
وی به توسعه و پیشرفت در بخش‌های مختلف در جهان اشاره کرد و افزود: دشمنان پس از انقلاب اسلامی هشت سال جنگ را به کشور تحمیل کردند که به نوعی جنگ جهانی سوم اعلام نشده علیه ایران اسلامی بود.
سعادتی با بیان اینکه خرابی‌های نظام ستم‌شاهی پس از انقلاب تحویل کشور شد، خاطرنشان کرد: بسیاری از توان‌ها باید به طرف جنگ هدایت می‌شد.
رئیس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 گیلان، انقلاب اسلامی را جهانی خواند و تصریح کرد: اثرات انقلاب اسلامی در حال حاضر در تمام دنیا دیده می‌شود و دشمنان از ابتدای انقلاب این امر را  پیش‌بینی کرده بودند.
وی با اشاره به اینکه مردان مرد در دوران دفاع مقدس مقابل دشمنان ایستادگی کردند، یادآور شد: تمام ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی دشمنان ایستادند و موفقیت‌های امروز کشور مرهون تلاش تمام رزمندگان است.
سعادتی عزت، بزرگی و پیشرفت کشور را مرهون خون شهدا توصیف کرد و بیان داشت: جانفشانی و رشادت رزمندگان، جانبازان و آزادگان نباید فراموش شود.
استاندار گیلان شکست دشمن در دفاع مقدس را از سال 61 دانست و گفت: دشمن با شکست در دوران دفاع مقدس جنگ عظیم نرم را علیه کشور آغاز کرد.
وی فتنه‌های دشمن در عرصه‌های فرهنگی، اعتقادی و سیاسی را بسیار برشمرد و بیان داشت: ملت ایران از زیر تمام فشارها سربلند بیرون آمد و برای دنیا اسوه شد.
سعادتی انقلاب اسلامی را دارای حرف‌های نو برای دنیا اعلام کرد و افزود: وقتی فکرها الهی شود و گام‌ها در اختیار خداوند قرار بگیرد، خداوند وعده کرده است مردم را یاری کند.
رئیس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 گیلان، با اشاره به قیام ملت‌های منطقه، اضافه کرد: مردم لیبی و مصر اعلام می‌کنند ایران الگو و اسوه آنهاست.
وی به طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 اشاره کرد و ادامه داد: طرح آمارگیری از سال 1335 در کشور آغاز شده و تا کنون هفت بار سرشماری انجام شده است.
سعادتی سرشماری را امری بسیار سنگین نامید و تاکید کرد: نوع فعالیت مهم بوده و هدف بسیار بزرگ است و باید به طور دقیق انجام شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه آمار و ارقام به مرور زمان تغییر می‌کند، گفت: آمارگیران تکیه‌گاه نظام اسلامی هستند و نگاه آمارگیر باید ویژه باشد.
وی یاری رساندن به انقلاب اسلامی که با ریخته شدن خون 230 هزار شهید به نسل حاضر به امانت سپرده شده را امر بزرگی خواند و ابراز داشت: دنیا به انقلاب اسلامی نیاز دارد و رویکردها باید عالمانه و همراه با تعقل و برنامه باشد.
سعادتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در دهه عدالت و پیشرفت و سال جهاد اقتصادی را مهم ارزیابی کرد و متذکر شد: فرمان سرشماری عمومی نفوس و مسکن از طرف رئیس جمهور برای پیشرفت کشور ابلاغ شده و تمام مجموعه‌های مدیریتی باید در این امر مشارکت کنند.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه 4 هزار نفر در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن گیلان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: حدود 3 میلیارد تومان هزینه این طرح پیش‌بینی شده ضمن اینکه از 700 خودرو برای جابه‌جایی آمارگیران استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: آمارگیری برای توسعه و پیشرفت کشور هر پنج سال به طور دقیق، تخصصی و با وسواس باید انجام شود.
این مسئول سرشماری را نقشه راه برای مدیران دانست و افزود: منابع انسانی و مدیریت صحیح منابع از عوامل اصلی رشد و توسعه جوامع است و آمارگیران برای ساختن کشور باید پشتیبانی کنند.
استاندار گیلان سرشماری عمومی نفوس و مسکن را مرجع و ماخذ مهمی برای اجرای عدالت عنوان کرد و گفت: تمام برنامه‌ها باید بر پایه آمار و اطلاعات صحیح باشد و آخرین خروجی‌ها مشخص شود.
وی سرشماری عمومی نفوس و مسکن را در بخش‌های علمی، آموزشی، گردشگری و... تاثیرگذار خواند و متذکر شد: تحولات در دنیا به صورت ثانیه‌ای انجام می‌شود و اداره جامعه باید براساس حکمت باشد.
سعادتی با بیان اینکه کشور توان اداره 150 میلیون نفر جمعیت را دارد، خاطرنشان کرد: دشمن از مواد مخدر، مشروبات الکلی و ماهواره‌ها برای تغییر ذائقه مردم استفاده می‌کند تا کشور را از پا در آورد.
استاندار گیلان زمان سرشماری عمومی نفوس و مسکن گیلان را از 2 تا 22 آبان ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور اعلام کرد.
این مسئول با تاکید براینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در پیشرفت نظام نقش مستقیم دارد، اذعان داشت: گیلان جزو سه استان برتر کشور در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن دوره گذشته بود.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول