اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 3 سال اخیر؛

3000 هکتار از اراضی همدان از دست متصرفان خارج شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: طی سال‌های اخیر 3 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان همدان از دست متصرفان خارج شده است.

3000 هکتار از اراضی همدان از دست متصرفان خارج شد
محمدرضا همتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار کرد: 905 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در استان همدان وجود دارد که 90 درصد آن چهار سند مالکیت دارند.
وی با اشاره به اینکه حفظ عرصه‌های منابع طبیعی بسیار ارزشمند هستند، گفت: حفظ منابع طبیعی وظیفه و جزو اولویت‌های ما به شما می‌رود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اضافه کرد: از سال 85 که یگان حفاظت منابع طبیعی شکل گرفته‌، حدود 3 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان از دست معترضان و متخلفان از طریق احکام قضایی و دستور ویژه دادستان خارج شده است.
وی با اشاره به اینکه پیشگیری از تصرفات جزو اولویت‌های کاری ماست، ادامه داد: آگاه‌سازی مردم، ایجاد مرز حائل بین منابع طبیعی و دیگر اراضی و رسیدگی به اختلافات از جمله اقدامات انجام شده‌ که در این راستا 750 مورد پرونده تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفته است.
همتی ابراز کرد: هدف همه ما حل تعارضات است که مالکان، صاحبان سند و تولیدکنندگان اراضی حد و حدود خود را بدانند و ما نیز بتوانیم منابع را حفظ کنیم.
وی شفاف‌سازی و فرهنگ‌سازی در زمینه عدم تصرف را نیز مهم خواند و افزود: مهم‌ترین اولویت ما در سال جاری مربوط به توسعه فضای سبز است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد: در حال حاضر حدود 4 هزار و 900 هکتار اراضی جنگل‌کاری دولتی در سطح استان داریم.
وی سرانه فضای سبز در استان را 200 متر مربع خواند و گفت: این رقم در کشور یک هزار و 700 متر‌مربع و در جهان نیز 8 هزار متر‌مربع است که هنوز فاصله زیادی با استانداردها داریم.
همتی برخورد با متخلفان و جلوگیری از ورود افراد غیر‌مجاز، حفظ بوته‌ها و... و حمایت از حافظان منابع طبیعی از دیگر برنامه‌های پیش رو در سال جاری خواهد بود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول