اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد:

کاهش تصرفات و تعدی به منابع طبیعی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع ‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان: با تشکیل یگان‌های حفاظت و پاسگاه ویژه منابع‌ طبیعی تصرفات و تعدی به منابع‌طبیعی کاهش یافته است.

کاهش تصرفات و تعدی به منابع طبیعی در زنجان

قدرت سعادتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در راستای حفاظت و نگهداری از منابع‌طبیعی با تشکیل یگان‌های حفاظت در این اداره ‌کل و همچنین تأسیس پاسگاه ویژه منابع‌طبیعی، اقدامات پیشگیرانه مناسبی صورت گرفته است، که آمار، نشان از کاهش تصرفات و تعدی به منابع‌طبیعی دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه آبخیزداری اقدامات مناسبی برای تقویت آب‌های زیرزمینی در سطح استان زنجان انجام شده است.

مدیرکل منابع ‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ادامه داد: با احداث بندهای پخش سیلاب در استان، 40 میلیون مترمکعب آب به سفره‌های زیرزمینی تزریق شده است.

وی با بیان اینکه کاهش بارش برف و ماندگاری آن بر روی زمین به شکل مناسبی در حال حاضر صورت نمی‌گیرد، افزود: تقویت آب‌های زیرزمینی ضروری است مورد توجه قرار گیرد.

سعادتی با اشاره به اینکه با احداث پخش سیلاب تزریق به سفره‌های زیرزمینی در مناطق مختلف انجام گرفته است، یادآورشد: تنها از این طریق آب‌های زیرزمینی استان تقویت شود و این روند با توجه به اهمیت موضوع همچنان ادامه دارد.

وی از زیرسازی و مدیریت 90 میلیون مترمکعب آب در استان خبر داد و گفت: 7 میلیون تن خاک نیز با اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از فرسایش، حفظ و تثبیت شده است.

مدیرکل منابع ‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود سیاست اصلی این اداره‌ کل را توسعه اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد و گفت: در همین راستا سالانه 17 هزار و 600 هکتار از منابع‌طبیعی استان از تصرفات احتمالی حفاظت میشوند.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح کمربند سبز اشاره کرد و افزود: طی چهار سال گذشته با ایجاد کمربند حفاظتی در مناطق مختلف نسبت به حفاظت اراضی ملی اقدامات لازم انجام شده است.

سعادتی با بیان اینکه در حال حاضر 48 کیلومتر کمربند حفاظتی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: برای پوشش مناسب مناطق مختلف نیاز به اعتبارات لازم است که متأسفانه در حال حاضر این امر تحقق نیافته است.

انتهای پیام/ل20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول