اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی فیروزکوه خبر داد:

اختصاص اعتبارات منابع طبیعی فیروزکوه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه از اختصاص 300 میلیون تومان اعتبارات منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزکوه خبر داد.

اختصاص اعتبارات منابع طبیعی فیروزکوه
به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزکوه، حجت‏الله خان‏محمدی در ستاد مدیریت بحران استان تهران که به میزبانی فرمانداری شهرستان فیروزکوه برگزار شد، اظهار داشت: مساحت شهرستان فیروزکوه، 225 هزار هکتار است که از این میزان، 233 هزار هکتار جزو اراضی ملی است.
وی اضافه کرد: فیروزکوه بزرگترین شهرستان استان تهران بوده و 23 درصد مساحت این استان را در خود جای داده است.رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه گفت: فیروزکوه سر حوزه شهرستانی بحرانی گرمسار و کانون ایجاد بحران در شهرستان نیز محسوب می‏شود.
خان‏محمدی با بیان اینکه 18 حوزه آبخیز در شهرستان فیروزکوه وجود دارد، افزود: تاکنون تنها در چهار حوزه فعالیت‏های مطالعاتی انجام شده است.
وی ادامه داد: اعتبارات مناسبی در دولت‏های نهم و دهم در زمینه منابع طبیعی و آبخیزداری اختصاص یافت و در سال جاری نیز 300 میلیون تومان اعتبار در این زمینه اختصاص یافته است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه گفت: اجرای طرح‏های آبخیزداری از مهم‏ترین کارها برای جلوگیری از ایجاد بحران در شهرستان فیروزکوه است.
خان‏محمدی ادامه داد: اکثر راه‏های مواصلاتی در روستاها در مسیر سیل قرار دارند و خواسته ما این است که اگر بخواهیم طرح‏های آبخیزداری به صورت طرح‏های سازه‏ای اجرا شود و طرح‏های بیولوژیکی را در دستور کار قرار ندهیم، ضرر می‏کنیم و باید این طرح‏ها در اولویت قرار گیرد چرا که در غیر این صورت فایده‏ای ندارد.
 وی بیان داشت: شهرستان فیروزکوه دارای سه گلوگاه ورودی دام است که باید برای آن فکری شود.
رضا عصاری، رئیس بانک کشاورزی فیروزکوه نیز در این جلسه اظهار داشت: کشاورزان این شهرستان از بیمه محصولات کشاورزی استقبال چندانی نمی‏کنند که باید در این زمینه فرهنگ‏سازی لازم صورت پذیرد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول