اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

پوشش 100 درصدی دانش‌آموزان زنجانی در مقطع ابتدایی

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سال تحصیلی جدید در استان زنجان با پوشش 100 درصدی دانش‌آموزان استان زنجان در مقطع ابتدایی همراه است.

پوشش 100 درصدی دانش‌آموزان زنجانی در مقطع ابتدایی
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه امسال در استان زنجان در بیش از 2 هزار مدرسه 15 هزار نفر فرهنگی کار تعلیم و تربیت را آغاز می‌کنند، اظهار داشت: در استان زنجان سال تحصیلی جدید با ورود 182 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سال تحصیلی 89 – 90 که به نام سال همت مضاعف و کار مضاعف نامگذاری شده بود با تلاش و همت فرهنگیان سالی سرشار از موفقیت برای خانواده آموزش و پرورش و دانش‌آموزان استان زنجان همراه بود، افزود: آموزش و پرورش استان زنجان در عرصه‌های ملی و استانی موفقیت‌های بزرگی کسب کرده‌اند و در مقایسه با سایر استان‌های کشور جزو رتبه‌های برتر نخست تا سوم بوده‌اند که آخرین آن کسب رتبه نخست در انسداد بی‌سوادی در کشور است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه لازمه ریشه کنی بی‌سوادی این است که بی‌سواد جدیدی وارد جامعه نشود دوم آن که بی‌سوادان موجود در جامعه به فرد با سواد تبدیل شود، خاطر نشان کرد: در زمینه ریشه کنی بی‌سوادی در جامعه آموزش و پرورش استان زنجان ماموریت خود را به درستی انجام داده است.
وی با بیان اینکه امیدواریم امسال نیز همچون سال گذشته سرشار از موفقیت برای دانش‌آموزان و آموزش و پرورش باشد، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان زنجان سال تحصیلی جدید را در سال جهاد اقتصادی با همراهی مردم ولایت مدار استان زنجان و با روحیه جهادی فرهنگیان آغاز می‌کند.
نظری با بیان اینکه نخستین ماموریت آموزش و پرورش در همه جهان و در ایران فراهم کردن بسترهای لازم آموزش برای همه به طوری که هیچ کسی از نعمت درس خواندن محروم نباشد، تصریح کرد: استان زنجان در زمینه فراهم کردن فرصت آموزش برای همه دانش‌آموزان حتی در دورترین نقاط موفق عمل کرده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان در دوره راهنمایی و متوسطه برای اینکه امکان دایر کردن مدرسه در روستاهای کوچک با جمعیت کم وجود ندارد، یادآور شد: آموزش و پرورش سعی می‌کند با روش‌های متنوع دیگر با عنوان روستا مرکزی دانش‌آموزان چند روستای کوچک را در یک روستای بزرگ جمع‌آوری و زیر پوشش تحصیلی قرار دهد.
وی با بیان اینکه امسال برای پوشاک و تغذیه دانش آموزان بی‌بضاعت و کم بضاعت کارهای اساسی صورت گرفته است، افزود: سال گذشته 65 هزار و 412 دانش آموز بی بضاعت و کم بضاعت زیر پوشش پوشاک و تغذیه آموزش و پروش بودند.
نظری خاطر نشان کرد: در سال گذشته 625 هزار جلد دفترچه در بین دانش‌آموزان کم بضاعت و بی بضاعت قرار گرفت.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول