اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اصفهان:

68 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در اصفهان وجود دارد

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: 68هزار دانش‌آموز کلاس اولی در سطح استان وجود دارد و آموزش‌های لازم در راستای متحول شدن دروس به معلمان ابتدایی استان ارائه شده است.

68 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در اصفهان وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نجیمه باجلان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه معلمان باید با شیوه‌های جدید آموزشی آشنا شوند، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی به معلمان دوره ابتدایی استان در راستای تحولات صورت گرفته در سیستم آموزشی کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.
وی به نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: مهر با مهربانی کودکانه در مدارس ابتدایی استان آغاز می‌شود و آموزش ابتدایی در سال تحصیلی جدید به صورت ویژه دنبال می‌شود.
 
*‌ آموزش ابتدایی در سال تحصیلی جدید متحول می‌شود
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به ایجاد تغییراتی در نظام آموزش ابتدایی تصریح کرد: آموزش ابتدایی در سال تحصیلی جدید با تغییر و تحولات اساسی در مدارس ابتدایی موجود در سطح کشور آغاز می‌شود و در سال جاری محتوای آموزشی این سطح به صورت ویژه متحول شده‌اند.
وی با بیان اینکه متولیان آموزش و پرورش در سال جاری در مسیر اصلی و تحول بنیادین محتوای آموزشی قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید کتاب‌های درسی بر اساس برنامه ملی تدوین شده در حکومت جمهوری اسلامی ایران تغییر یافته‌اند و این کتاب‌ها بر اساس برنامه ملی در راستای تحول بنیادین در کشور تدوین شده‌اند.
باجلان به نخستین کتاب آماده شده برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و بیان داشت: نخستین کتاب برای کلاس اول ابتدایی در تمام دروس آماده شده و ایجاد تفکر، علم، عمل و اخلاق با توجه به ارتباط انسان با خود، خدا و مردم از رویکرد‌های اصلی در برنامه درس ملی محسوب می‌شود.
 
*کتاب‌های درسی کلاس اولی‌ها با برنامه ملی کشور هماهنگ است
وی با اشاره به تغییرات کتاب‌های علوم و ریاضی سال اول دوره ابتدایی تاکید کرد: این کتاب‌ها با تغییر رویکرد و محتوا  به صورت اساسی متحول شده و این کتاب‌ها با برنامه ملی کشور هماهنگ بوده و بر اساس این برنامه تدوین شده‌اند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد:  68هزار دانش‌آموز کلاس اولی در سطح استان وجود دارد و به معلمان بیش از 2هزار کلاس درس اول ابتدایی استان آموزش‌های لازم در این زمینه ارائه شده است.
وی گفت: در سال تحصیلی جدید برای نخستین بار برنامه نمادین جشن آموزش قرآن در دوازدهم مهر‌ماه جاری و  هم‌زمان با آغاز  دهه کرامت برای دوره ابتدایی برگزار می‌شود.
باجلان با اشاره به روند آموزش قرآن در روند آموزش رسمی کشور اظهار داشت: موضوعات قرآنی باید در سیستم آموزشی کشور  ترویج داده شود و متولیان امور تربیتی باید دانش‌آموزان را با این موضوعات آشنا کنند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول