اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

زنگ شکوفه‌ها 30 شهریور به صدا در می‌آید

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: امسال زنگ شکوفه‌ها 30 شهریورماه به صدا در می‌آید.

زنگ شکوفه‌ها 30 شهریور به صدا در می‌آید
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی امیری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ساری اظهار داشت: 7 هزار ایثارگر در بین فرهنگیان مازندران مشغول به فعالیت هستند که از این میزان 3 هزار نفر آزاده و جانباز هستند.
وی خاطرنشان کرد: امسال به دلیل تعطیل بودن اول و دوم مهرماه، روز شکوفه‌ها، غنچه‌ها و جوانه‌ها در روز چهارشنبه 30 شهریور ماه برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه مصادف با جمعه اول مهر ماه پیاده‌روی بزرگ خانوادگی آموزش و پرورش انجام می‌شود، تصریح کرد:‌ امسال در مازندران با حضور حدود 500 هزار دانش آموز و 38 هزار فرهنگی در 3 هزار و 700 مدرسه دولتی و 555 مدرسه غیردولتی سال تحصیلی را آغاز می‌کنیم.
این مسئول با اشاره به اینکه 41 هزار دانش‌آموز کلاس اولی سال تحصیلی جدید را با کتاب‌های جدید که بر مبنای فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی تدوین شده آغاز می‌کنند، ادامه داد:‌ یک هزار و 650 معلم در سه ماه تابستان با آموزش در این باره آمادگی لازم را برای تدریس کتاب‌های جدید پیدا کرده‌اند.
امیری با بیان اینکه بیش از 90 درصد از مدارس استان در سال تحصیلی جدید یک نوبته هستند، یادآور شد:‌ در شیفت دوم مدارس هم برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و قرآنی انجام می‌شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی 58 هنرستان جدید در استان خاطرنشان کرد:‌ معتقدیم دانش‌آموزانی که وارد هنرستان می‌شوند از آمادگی بیشتری برای حضور در جامعه برخوردارند و همراه با تحصیلات دیپلم دارای مهارتی برای کسب شغل در جامعه هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران متذکر شد:‌ امسال در توان و سلیقه دانش‌آموزان و خانواده‌ها، دانش‌آموزان با یک گلدان گل مریم، نرگس و یا گل محمدی وارد مدرسه می‌شوند.
این مسئول گفت: امسال 43 هزار دانش آموز پایه دوم دبیرستان دختر و پسر در کاروان راهیان نور دروس عملی آمادگی دفاعی را آموزش خواهند دید.
امیری در پایان اذعان داشت:‌ امسال 20 درصد از مدارس استان به سمت هوشمندسازی پیش خواهند رفت. 
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول