اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور خبر داد:

کمک یک هزار میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور گفت: خیرین مدرسه ساز در سال جاری یک‌هزار و 74 میلیارد تومان یعنی دو برابر اعتبارات دولت برای ساخت مدرسه کمک کرده‌اند.

کمک یک هزار میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد رضا حافظی عصر امروز در جمع نخستین اجلاس روسای مجامع خیرین مدرسه ساز سراسر کشور در خرم‌آباد اظهار داشت: تعهدات خیرین زمانشان مشخص نیست زیرا برخی از پروژه‌های آموزشی زمان‌بر هستند، برخی از آن‌ها دو الی سه سال طول می‌کشد.
وی از توزیع 13 میلیون قلک در بین دانش‌آموزان در مهرماه امسال خبر داد و افزود: اگرچه 125 هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور داریم، اما زمانی که بیش از 126 هزار قلک در بین دانش‌آموزان گلستانی توزیع می‌شود و 125 هزار قلک باز گردانده می‌شود، بنابراین میلیون‌ها خیرمدرسه‌ساز در کشور وجود دارد.
حافظی از مدرسه به عنوان زیرساخت توسعه پایدار یاد کرد و گفت: امکانات دولت برای مدرسه‌سازی محدود است، اما ملت ایران این واقعیت را به خوبی درک کردند و عاشقانه در امر مقدس مدرسه‌سازی مشارکت کردند.
وی یادآور شد: علاوه بر اینکه معضل فضای آموزشی را در سطح کشور مرتفع می‌کنیم، می‌توانیم در بحث نرم‌افزاری هم مشارکت داشته باشیم.
حافظی در ادامه ضمن تقدیر از وزیر آموزش و پرورش گفت: حاج بابای یک تحول در نظام آموزشی به وجود آورده و شأن و شخصیت معلم را در اجتماع بالا برده است.
 رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور گفت: ما یک فضای فیزیکی را احداث می‌کنیم که این فضا مانند یک ظرفی می‌مانند همه بچه‌ها در آن قرار می‌گیرند و معلم است که به ظرف ارزش می‌دهد.
وی یادآورشد: با پیشنهاد متولیان راه‌سازی کشور به این مجمع، راه‌اندازی مجمع خیرین راه‌ساز در دست پیگیری است.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور گفت: پس از تاسیس مجمع خیرین مدرسه ساز مجامع خیرین مسکن ساز و سلامت در کشور ایجاد شد و امروز نیز تصمیم داریم مجمع خیرین راه‌ساز را در کشور ایجاد کنیم.
حافظی از پیگیری‌های این مجمع برای راه‌اندازی مجامع خیرین مدرسه ساز در کشورهای ترکیه و کانادا خبر داد و گفت: بزودی جشن بزرگی هم‌زمان با کلنگ زنی یک واحد آموزشی در ترکیه که زمین آن متعلق به دولت ایران بود و شهرداری استانبول آن را تصاحب کرده بود با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز در سال جاری یک هزار و 74 میلیارد تومان یعنی دو برابر اعتبارات دولت کمک کرده‌اند، گفت: با انگیزه‌ای که خیرین مدرسه ساز بنا به گفته رئیس جمهور برای دولت ایجاد کرده‌اند، 39درصد میلیارد دلار از ذخایر ارزی به امر ایمن سازی مدارس کشور اختصاص یافته که امسال یک هزار و 180میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول