اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

مباحث بصیرت‌افزایی به معلمان آموزش داده شود

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: مباحث بصیرت‌افزایی باید در آموزش‌های ضمن خدمت به معلمان آموزش داده شود.

مباحث بصیرت‌افزایی به معلمان آموزش داده شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد بنائیان‏سفید پیش از ظهر امروز در همایش کمیته هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان سمنان که در مجتمع فرهنگی تفریحی شهمیرزاد برگزار شد، اظهار داشت: احیای تفکر بسیجی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار، شهادت در اذهان نسل معاصر و به خصوص نسلی که نه انقلاب و نه دفاع مقدس را دیده، از مسائلی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: حضور پررنگ بسیج در تمام مسائل از جمله در مقابله با تهاجم نرم دشمنان نظام، پشتیبانی از بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و دفاع از مسئله آزادی، استقلال، هویت‌طلبی و عدم وابستگی در کلیه جوامع چه در غرب و چه در شرق به وضوح آشکار است.
وی خاطرنشان کرد: کسی که لباس رزم را بر قامتش پوشیده و حتی اسلحه از قدش بزرگ‏تر بود و کسی که در این راه وارد شد، کسی نبود جز شهید فهمیده و امروز نام شهید فهمیده در اذهان بشریت تا همیشه تاریخ ماندگار و زنده خواهد ماند.
بنائیان‏سفید تفکر بسیجی مبتنی بر خدامحوری، ‌ولایت‌باوری، دین‏مداری و ارزش‌های ملی دانست و گفت: یکی از اهداف بسیج بصیرت‌افزایی در سطح جامعه است و بصیرت به معنای شناخت زمان، شناخت انسان‌ها و جهت‌گیری‌هاست و باید جامعه را به سمت و سوی بصیرت‌‌دهی سوق دهیم.
مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: از آنجایی که ابزار شناخت عقل است، بنابراین عقل در تمامی مسائل هدایت‌گر بوده و هدایت واقعی با عقلی که در سایه ولایت تبلور پیدا می‌کند، ظهور می‏یابد.
بنائیان‏سفید ادامه داد: عقل باید برگرفته از جهان‌بینی و ایدئولوژی باشد و این مسئله اصلی باید در حوزه تعلیم، تربیت و حوزه نظام آموزشی تبیین شود.
وی با بیان اینکه موضوع بصیرت 52 بار در قرآن مطرح شده است، خاطرنشان کرد: ابعاد بصیرت از لحاظ مفهومی و کاربردی بسیار گسترده بوده؛ از این رو یکی از ابعاد آن این است که از توانمندی‌های خود به درستی استفاده کرده و زمینه شکوفایی این استعدادها را فراهم کنیم.
مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: مسئولان آموزش و پرورش باید نیازهایی دانش‌آموزان را شناسایی کرده و نیازهای اعتقادی آنها را با نیازهای روز انطباق دهند.
بنائیان‏سفید عنوان کرد: متأسفانه مسئله تقلید در جامعه ما کم‌رنگ شده و عده‌ای تقلید را از باب فقه مطرح کرده‏اند که شبهات زیادی در این مورد وارد شده است؛ در حالی که ولایتی که در عرصه حاکمیت مطرح می‌شود، تنها از باب فقهی نیست.
وی با بیان اینکه تبعیت افراد از امام جامعه از باب ولایت اوست، ادامه داد: این ولایت به مفهومی که در قرآن آمده، به معنای حاکمیت مطلق بوده و همه حیات نظام ما بر آن استوار است و مشاهده می‏کنیم که خلاء امروز جهان اسلام در کشورهای عربی از جمله مصر، بحرین و تونس نبود رهبری اینگونه است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: مباحث بصیرت‌افزایی باید در آموزش‌های ضمن خدمت به معلمان آموزش داده شود.
بنائیان‏سفید با اشاره به اینکه تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی فرصت مناسبی برای بیان وقایع و رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس به دانش‌آموزان است، گفت: به همین مناسبت نمایشگاهی در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، مهدیشهر، و گرمسار برپا می‌شود.
وی همچنین در خصوص اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی اظهار داشت: سال گذشته 600 هزار نفر دانش‌آموز در کل کشور به راهیان نور اعزام شدند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول