اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال در چهارمحال و بختیاری؛

60 زندانی تسهیلات خوداشتغالی می‌‍‌گیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان امسال 60 نفر از زندانی‌های استان تسهیلات خوداشتغالی دریافت می‌کنند.

60 زندانی تسهیلات خوداشتغالی می‌‍‌گیرند
علی نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: این سازمان برای کاهش برگشت زندانیان‌ رها شده به زندان برنامه‌های مختلفی را تدوین کرده است.
وی افزود: یکی از این برنامه‌ها اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی - ورزشی است که تاکنون در این راستا موفقیت‌هایی حاصل شده است.
نظری اضافه کرد: اجرای ویژه برنامه‌های قرآنی که در ماه مبارک رمضان به اوج خود می‌رسد یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی این دستگاه است.
مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف در سایر حوزه‎ها برای کاهش برگشت زندانیان گفت: اجرای برنامه‌های ‌مختلف برای مددجویان و خانواده‌های آنها از قبیل خدمات مددکاری، مشاوره‌ای، حرفه‌آموزی، اشتغال، کاریابی و پرداخت تسهیلات از دیگر این برنامه‌‎ها محسوب می‎شود.
وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس طی انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با صندوق مهر بسیجیان مقرر شد به زندانیان صاحب حرف که توسط سازمان زندان‌ها معرفی می‌شوند تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شود.
نظری با بیان اینکه در سال گذشته 50 نفر از زندانیان این استان از تسهیلات خوداشتغالی استفاده کردند، گفت: در سال جاری تعهد این سازمان پرداخت تسهیلات به 60 زندانی خواهد بود.
وی اضافه کرد: مبلغ این تسهیلات متفاوت و تا سقف 100 میلیون ریال اعطا می‌شود.
نظری معرفی خانواده‌های زندانیان در راستای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی خانگی را از دیگر این برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: مراکز فرهنگی زیر پوشش زندان‌ها نیز پس از خروج زندانیان نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی برای خانوارهای زندانیان سعی در کاهش آمار بازگشت زندانیان رها شده به زندان دارند.
مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری در ادامه از آزادسازی 124 نفر از زندانیان محکوم به پرداخت دیه در این استان خبر داد و گفت: امسال با همکاری ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه 124 نفر زندانی آزاد شده است.
وی اولویت برنامه فرهنگی زندان‌های این استان را با محوریت قرآن و برپایی نماز جماعت اعلام کرد و گفت: بر همین اساس در طول ماه مبارک رمضان یک‌هزار و 500 ختم قرآن توسط مددجویان و پرسنل سازمان زندان‌ها و اقدامات امنیتی تربیتی انجام شد.
نظری به سایر فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در این ماه مبارک اشاره کرد و گفت: برپایی محافل انس با قرآن پنج مورد، برپایی شش کلاس بیان قصص قرآنی با حضور 400 نفر، برگزاری چهار دوره مسابقه قرآن برای مددجویان و پرده‌برداری از طرح مشبک‌کاری  114 بسم‌الله از جمله این فعالیت‌ها به ‌شمار می‌رود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول