اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های لرستان:

حفظ سلامت زندانیان یک تکلیف است

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: حفظ سلامت و توجه ویژه به حقوق زندانیان از ویژگی‌های بارز یک جامعه اسلامی نظیر ایران است که امروز این خصیصه مایه مباهات سازمان زندان‌هاست.

حفظ سلامت زندانیان یک تکلیف است
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های لرستان، محمدعلی محمدی در بازدید از زندان بروجرد گفت: آنچه متمایز کننده زندانبانی ایرانی از دیگر الگوهاست، بهره‌گیری از مدل اصلاحی و تربیتی قرآن محور و اسلام‌گرا در این ساختار است.
وی زندانبانی امروز را یک علم و تخصص عنوان کرد و اظهار داشت: پیچیده شدن مناسبات اجتماعی و رفتارهای انسان‌ها و هنجارها و غیرهنجارهای متصور و غیرمتصور، همگی سبب شده‌اند که دیگر آن نگاه سنتی پاسخگوی نیازها نباشد.
مدیرکل زندان‌های لرستان، زندانبانی پیش از انقلاب را دارای چنین ویژگی‌هایی دانسته و خاطرنشان کرد: در کنار منفی بودن فضای زندان‌ها پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، غیراسلامی بودن و عدم توجه به کرامات و جایگاه انسانی مشخصه بارز دیگر این نوع از زندانبانی محسوب می‌شود .
وی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروز زندان‌های کشور توجه به کرامت و حقوق انسان‌ها، تلاش برای اصلاح و تربیت مجرمان و حمایت همیشگی از خانواده‌های زندانیان را در دستور کار دارد.
محمدی از وجود کاستی‌ها در حوزه‌های مختلف نیز خبر داد و گفت: طرح و نقشه راه بسیار غنی و اثربخش است اما آنچه این فرآیند را با چالش مواجه می‌کند وجود کاستی‌هایی در بخش‌هایی چون منابع انسانی و اعتبارات است.
وی عدم حضور جدی حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و حمایتی در برنامه‌های سازمان زندان‌ها را از دیگر موارد مهم برشمرد و افزود: زندان‌ها جزو مهم‌ترین و حساس‌ترین تشکیلات هر کشور محسوب می‌شوند لذا برخوردار بودن از زندان‌های امن و استاندارد در نهایت تأثیری عمیق بر ارتقای امنیت و سلامت اجتماعی دارد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول