اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس خبر داد:

پخش 11000 دقیقه برنامه در مورد حضرت شاهچراغ

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس از پخش 11 هزار دقیقه برنامه در مورد حضرت احمدبن موسی (ع) در سال جاری از این مرکز خبر داد.

پخش 11000 دقیقه برنامه در مورد حضرت شاهچراغ
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدباقر کشفی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی برنامه‌های فرهنگی هنری دهه کرامت در شیراز که با حضور کمال فیروزآبادی معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس و مدیران ارشد دستگاه‌های دولتی این استان و با هدف ابلاغ و تصویب وظایف اجرایی هر یک از دستگاه‌های استان فارس برای برگزاری ویژه برنامه‌های یادروز حضرت احمدابن موسی (ع) در شیراز برگزار شد، با‌ اشاره به آمار 11 هزار دقیقه‌ای پخش برنامه در مورد حرم حضرت احمدابن‌ موسی (ع) اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته در اکثر بخش‌های برنامه‌های صدا و سیمای استان فارس نام سومین حرم اهل بیت (ع) استفاده می‌شود.
وی اضافه کرد: این مقدار زمان در صورت تجهیز فضای حرم مطهر احمدی به امکانات مورد نیاز تا 30 هزار دقیقه قابل اجراست.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس با تاکید بر ساخت سالن مرکزی در محدوده حرم حضرت احمدابن‌موسی حضور جمعیت‌های متمرکز در یک مکان را برای ارائه تصویر دارای استانداردهای تلوزیونی  ضروری دانست.
در ادامه محمدهادی فخرایی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: دهه کرامت که هر سال با محوریت حضرت احمدابن‌ موسی، شاهچراغ (ع) در شیراز برگزار می‌شود امسال نیز در حال اجرایی شدن است.
وی اضافه کرد: برنامه‌های ارائه شده در این ایام که با مشارکت دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود درخور شخصیت حضرت احمدابن‌موسی (ع) پیش‌بینی شده است.
فخرایی افزود: این برنامه‌ها هر سال با حضور مقامات و شخصیت‌های استانی و کشوری مانند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست دفتر مقام معظم رهبری برگزار می‌شد که امسال نیز با تلاش‌های صورت گرفته این مطلب پیگیری می‌شود.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه با بیان اینکه امسال مراسم جشنی همراه با حرکت نمادین کاروان حضرت احمدابن‌ موسی (ع) در میدان احمدی برگزار می‌شود، بیان کرد: پیش‌بینی‌های انجام شده برای حضور بیشتر مردم  فارس در این مراسم از طریق فرمانداری‌های شهرستان‌های شیراز انجام شود.
در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام محمد طاهری مشاور نماینده ولی فقیه در فارس اظهار داشت: با توجهات مقام معظم رهبری و عنایت ایشان به نام‌گذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران جایگاه حرم مطهر احمدابن موسی (ع) و امام‌زادگان دیگر در این استان به اصل خود بازگشت.
وی افزود: مسئله جایگاه حرم مطهر این امام‌زاده بزرگوار مسئله‌ای ملی است و با تلاش‌های صورت گرفته انتظار می‌رود این جایگاه به صورتی بین‌المللی دیده شود.
وی اضافه کرد: همان‌گونه که با برنامه‌ریزی صورت گرفته  عطر برگزاری کنگره 14 هزار و 600 شهید استان فارس هنوز به مشام می‌رسد، برنامه‌های دهه کرامت نیز باید به گونه‌ای تاثیرگذار اجرا شود.
طاهری تصریح کرد: تلاش شود تا تمام برنامه‌های اجرایی دستگاه‌ها متاثر از دهه کرامت باشد و نام احمدابن موسی در آن مشاهده شود.
در ادامه کمال فیروزآبادی معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: مردم ایران و  شیعیان جهان افتخار دارند تا بانی جشن‌ها و مراسمی مانند دهه کرامت باشند.
وی ادامه: تنها سه استان در ایران افتخار میزبانی این جشن‌ها را دارا شدند که از برکت وجود حضرت احمدابن موسی استان فارس یکی از آنهاست.
این مسئول ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن به زمان برنامه‌های دهه کرامت انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی بدون قصور و کم‌کاری حضور فعالی در این برنامه داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به ضرورت ایجاد امکانات مناسب در این ایام برای زائران گفت: اگر فضا برای حضور مردم و زائران مهیا باشد شاهد استقبال گسترده از این مراسم مهم می‌شویم.
با بحث و تبادل نظر دستگا‌های عضو  مقرر شد مصوبات نهایی این جلسه و وظایف محوله نهایی دستگاه‌ها و برنامه‌های اجرایی یکشنبه 27 شهریور ماه جاری از طریق اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی فارس ابلاغ و اجرایی شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول