اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد شهید استان قم خواستار شد:

استفاده از بانوان در تصمیم‌گیری برنامه‌های دهه کرامت

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: باید در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای دهه کرامت از نظرات بانوان نیز بهره‌مند شویم.

استفاده از بانوان در تصمیم‌گیری برنامه‌های دهه کرامت
محسن دلاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت درگذشت مادر شهیدان فاطمی اظهار داشت: این بانوی گرامی یکی از 12 خانواده‌ای بود که نشان ایثار به او اهدا شده بود.
وی افزود: با توجه به سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و نزدیک بودن به دهه کرامت، بهتر است از بانوان در تصمیم‌گیری‌های استفاده شود زیرا بیشتر برنامه‌های این روز ویژه زنان و دختران است.
معاون پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به برنامه غبارروبی حرم مطهر در سالروز میلاد فاطمه معصومه(س) توسط بانوان ابراز داشت: بنیاد شهید آمادگی دارد تا برای معرفی و ساماندهی زنان شرکت‌کننده در این مراسم با حرم مطهر همکاری لازم را داشته باشد.
وی دغدغه اصلی همه مسئولان را مسائل فرهنگی دانست و تصریح کرد: یکی از موضوعات روز فرهنگی، مسئله حجاب و عفاف است که باید مورد توجه‌ ویژه قرار گیرد.
دلاوری افزود: با توجه به اینکه شهر قم مرکز انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه است و همچنین وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) قداست خاصی به این شهر بخشیده،‌ وابستگی مردم قم به اهل‌بیت(ع) بسیار زیاد است بنابراین فرهنگ‌سازی دینی و اسلامی و تدین باید بیش از دیگر شهرها نمود داشته باشد.
معاون پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تصریح کرد: هرچند برگزاری کلاس‌های آموزشی تا حدودی موثر خواهد بود اما اثرگذاری اینگونه برنامه‌ها چندان زیاد نیست بنابراین همه مسئولان باید به دنبال راهکاری برای سوق دادن نسل جدید به سمت دین باشند تا فرهنگ دینی و اسلامی در کشور نهادینه شود.
وی بیان داشت: چنانچه کار فرهنگی گسترده‌ای در جامعه صورت گرفته و همه اقشار جامعه به‌ویژه جوانان به سمت دین‌داری پیش بروند، نیازی به برخورد نیز نخواهد بود و بسیاری از مشکلات خود‌به‌خود حل خواهد شد.
دلاوری خواستار ایجاد مرکزی با مشارکت حرم مطهر و حوزه علمیه برای فرهنگ‌سازی و استفاده از کارشناسان خبره در راستای ایجاد فرهنگ دینی در جامعه شد و افزود: بهترین راهکار عملی برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی، بحث فرهنگ‌سازی است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول