اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب‌التولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) خبر داد:

تشکیل 4 کمیته برای برگزاری برنامه‌های دهه کرامت

خبرگزاری فارس: نایب‌التولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) از تشکیل چهار کمیته فرهنگی تبلیغی، برگزاری مراسم، علمی محتوایی و اجرایی و پشتیبانی برای برگزاری برنامه‌های دهه کرامت خبر داد.

تشکیل 4 کمیته برای برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیداکبر حسینی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار داشت: خداوند حرم مکه را برای خود، برای رسولش حرم مدینه، برای امیر مومنان(ع) حرم کوفه و برای اهل بیتش حرمی به نام سرزمین قم قرار داده است.
وی خاطرنشان کرد: امام جواد(ع) می‌فرماید «کسی‌که عمه من را در قم زیارت کند خداوند به وی پاداش بهشت می‌دهد» و امام موسی کاظم(ع) لفظ فداها ابوها که پیامبر اکرم(ص) نسبت به حضرت زهرا(س) فرموده بود در مدح حضرت معصومه(س) بیان کرد.
نایب‌التولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ادامه داد: این روایات نشاندهنده جایگاه، مقام و منزلت حضرت معصومه(س) است ولی هنوز فردی با جایگاه واقعی این بانوی بزرگوار آشنایی ندارند و حتی مردم قم نیز اطلاعات کافی در زمینه مقام و منزلت این بانوی بزرگوار ندارند.
وی ضمن تشکر از مردم بزرگوار، زائران و مجاوران گفت: عموم مردم در مناسبت‌های مختلف به ویژه ایام ماه رمضان استقبال خوبی از برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) داشته‌اند.
حسینی‌نژاد با اشاره به استقبال چشمگیر زائران از برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) بیان داشت: عموم مردم در شب‌های قدر 130 تا 150 هزار نفر جمعیت پشتیبانی و حمایت کردند.
وی خاطرنشان کرد: کمال تشکر از مراجع تقلید و استادان حوزه که در همه امور پشتیبانی و حمایت لازم را از تولیت و مجموعه آستانه مقدسه داریم.
نایب‌التولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به وظایف و چشم‌انداز آستانه مقدسه گفت: پنج محور برای مشخص کردن چشم‌انداز و اهداف آستانه تعیین شده است.
وی خاطرنشان کرد: جدیت در حفظ و حراست از بارگاه و متعلقات آن، تلاش لازم برای آسایش زائران و مجاوران، نشر معارف اهل بیت(ع)، خدمت به محرومان و مستضعفان و بهسازی کانون علم و معنویت از محورهای اساسی فعالیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) است.
حسینی‌نژاد به رویکرد تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه در نظام‌مند کردن تمام امورات اداری، فرهنگی و جاری اشاره کرد و افزود: اگر چه تولیت اولویت‌ فعالیت‌ها را در امور فرهنگی قرار داده ولی امور دیگر مانند عمران، توسعه و بازسازی موقوفات با جدیت در حال پیگیری است.
وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد تشکیلات نظام‌مند در آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) نیازمند تشکیلات مختلفی هستیم که شوراها، کار گروه‌ها و کمیسیون‌های مختلف برای انسجام‌بخشی تشکیل شده است.
نایب‌التولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: شوراهایی مانند طرح و برنامه، برنامه‌ریزی، عالی فرهنگی، امور بین‌الملل و آموزش‌بخشی به منظور نظام‌بخشی ایجاد و هیئت امنای آستانه مقدسه با عضویت صاحب‌نظران و کارشناسان تشکیل شده است.
وی ادامه داد: کارگروه‌های مختلف مانند کارگروه‌های چشم‌انداز 20 ساله آستانه مقدسه، هنری، رسانه، ارتباطات و کمیسیون‌های مختلفی مانند کمیسیون‌های فنی و مهندسی، معاملات و نیروی انسانی به منظور استفاده از نظریات و کارشناسی کارشناسان ایجاد شده است.
حسینی‌نژاد خاطرنشان کرد: دستاوردهای تشکیل شوراها این است که اکنون در چشم‌انداز 20 ساله آستانه در حال تدوین بوده و نقشه جامع مهندسی اطراف حرم حضرت معصومه(س) در حال آماده‌سازی است.
وی عنوان داشت: آستانه مقدسه برای امور اداری خود شرح وظایف سازمانی با آیین‌نامه‌های مختلف تدوین کرده و در امور زیربنایی نیز از مهندسان مشاور عالی به طور مناسب استفاده کرده است.
نایب‌التولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه آستانه مقدسه امور فرهنگی را در سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است، بیان داشت: اطلاع‌رسانی به زائران بخشی از فعالیت‌های حوزه فرهنگی بوده که با استفاده از آیات و روایات و نظریات علمی بزرگان صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: توسعه مراسم‌های کیفی و کمی بازنگری و از مداحان توانمند بومی و کشوری برای برگزاری هر چه بهتر آنها استفاده شده است.
حسینی‌نژاد توسعه کمی و کیفی برنامه‌های ادبی و شب شعر آیینی، اصلاح و بازنگری در گسترش احکام شرعی با همکاری موسسات علمی حوزه، راه‌اندازی حلقه‌های معرفت با استفاده از استادان حوزوی و دانشگاهی، نامگذاری درب‌های حرم و تفکیک خواهر و برادر و شبانه‌روزی کردن حرم حضرت معصومه(س) را از دیگر فعالیت‌های آستانه مقدسه ذکر کرد.
وی با اشاره به تاسیس مرکز قرآن و حدیث آستانه مقدسه بیان داشت: این مرکز به آموزش قرآن مانند روخوانی، روانخوانی، حفظ و تفسیر قرآن در همه گروه‌های سنی می‌پردازد.
نایب‌التولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) از تشکیل چهار کمیته برای برگزاری برنامه‌های دهه کرامت خبر داد و افزود: کمیته‌های فرهنگی تبلیغی، برگزاری مراسم، علمی محتوایی و اجرایی و پشتیبانی از کمیته‌هایی است که برای برنامه‌ریزی‌ فعالیت‌های آستانه مقدسه در دهه کرامت تشکیل شده است.
وی یادآور شد: خطبه‌خوانی، حلقه معرفت، برپایی نمایشگاه در صحن نمایشگاه، مسابقه کتابخوانی، مسابقه وبلاگ‌نویسی و ارتباط با ائمه جماعات سراسر کشور، مدارس و دانشگاه‌ها، اعزام مبلغ، شبی با قرآن، جشن عفاف و حجاب و جشن تکلیف برای خواهران از برنامه‌های آستانه مقدسه در دهه کرامت است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول