اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حرم حضرت معصومه(س) خبر داد:

برگزاری جشن‌های دهه کرامت در بارگاه کریمه اهل بیت

خبرگزاری فارس: مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) از برگزاری جشن‌های دهه کرامت همزمان با ولایت حضرت معصومه(س) خبر داد.

برگزاری جشن‌های دهه کرامت در بارگاه کریمه اهل بیت
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جلسه شورای هماهنگی تبلیغات استان قم به مناسبت دهه کرامت و برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم پیش از ظهر امروز در سالن جلسات شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
در این جلسه که نمایندگان دستگاه‌های مختلف حضور داشتند حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نظری مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به لزوم تشکیل این جلسه اظهار داشت: مادر گرامی حضرت معصومه(س) یک کنیز مغربی بود که امام صادق(ع) او را برای امام کاظم(ع) خریداری کرد و آن امام نیز او را به عقد خود درآورد.
وی افزود: مادر بیشتر ائمه و حتی پیامبر گرامی اسلام(ص) یا کنیز بوده و یا از خانواده‌های سطح پایین بوده‌اند و این امر فلسفه خاصی داشته است زیرا اراده خداوند این بود که مردم متوجه شوند دامن‌های پاک ارتباطی با شهرت و ثروت ندارد.
مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه نجمه خاتون مادر گرامی حضرت معصومه(س) به تعبیر امام کاظم(ع) «عابده» بود گفت: این بانوی بزرگوار تنها دارای دو فرزند بود که یکی از آنها حضرت معصومه و دیگری امام رضا(ع) هستند و این خواهر و برادر دارای ارتباطی بسیار صمیمی و نزدیک به هم بودند.
وی سفر حضرت فاطمه معصومه(س) برای دیدار بردار را با اجازه امام هشتم دانست و تصریح کرد: مامون تسلط زیادی بر قلمرو خود داشت و به طور حتم از این سفر آگاه بود زیرا این بانوی گرامی در طول سفر خود در شهرهای مختلف به روشنگری می‌پرداخت.
نظری با با اشاره به عمرکوتاه حضرت معصومه(س) افزود: یکی از مظلومیت‌های ائمه(ع) این است که یا چیزی از آنها در تاریخ ثبت نشده یا اگر نوشته‌ای از شاگردان آنها وجود داشته توسط دشمنان نابود شده است و تنها چند حدیث و روایت در مورد فاطمه معصومه(س) وجود دارد.
مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) ابراز داشت: امام جواد(ع) می‌فرماید: «هر کس قبر عمه‌ام معصومه را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود» و این یکی از روایات محکم و خدشه‌ناپذیر اسلامی است و به معنای این است که یکی از مکان‌های تقسیم بهشت در قم وجود دارد.
وی با اشاره به مسئولیت سنگین همه مسئولین استان قم خاطرنشان کرد: فاصله میان اول ذیقعده، سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و  11 این ماه که روز میلاد امام رضا(ع) است به نامه دهه کرامت نامگذاری شده و امسال نیز مانند سال‌های گذشته مردم قم افتخار عرض ادب خدمت این دو بزرگوار را دارند.
نظری با بیان اینکه تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با هماهنگی سایر ارگان‌ها برنامه‌ریزی دقیقی برای این دهه انجام داده‌اند اظهار داشت: دو برنامه تلویزیونی با حضور حجت‌الاسلام قرائتی در حرم مطهر اجرا می‌شود که در طول این دهه از صداوسیما پخش خواهد شد و در آن به فضائل این دو بزرگوار پرداخته می‌شود.
مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) مراسم سخنرانی،‌ شعرخوانی و مداحی را از دیگر برنامه‌های حرم مطهر در طول دهه کرامت برشمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری شب شعر و‌ شبی با قرآن نیز در دستور کار قرار دارد.
وی از هماهنگی حرم مطهر با آموزش و پرورش قم برای برگزاری جشن تکلیف دختران در سالروز ولادت حضرت معصومه(س) خبر داد و افزود: مراسم ویژه‌ای نیز برای دختران دانشجو برگزار خواهد شد.
نظری از راهپیمایی زنان حوزوی و دانشگاهی در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) به سمت حرم مطهر در روز میلاد فاطمه معصومه(س) خبر داد و تصریح کرد: هدف از برگزاری این مراسم تبریک به این بانوی بزرگوار و نیز حمایت از عفاف و حجاب است.
مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: در صبح روز میلاد حضرت معصومه(س) مراسم افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت با خطبه‌خوانی در حرم مطهر آغاز خواهد شد ضمن اینکه در طول این دهه برنامه غبارروبی ضریح مطهر توسط مادران شهدا و دیگر بانوان نمونه استان نیز برگزاری می‌شود.
وی به لزوم برگزاری سمینارهای حقوق زنان در کنار حرم مطهر فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت که در اختیار مردم ایران قرار دارد استفاده مناسبی صورت گیرد.
نظری از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های آستانه مقدسه در دهه کرامت خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه با غرفه‌های متنوع در صحن جواد‌الائمه برگزاری می‌شود تا زائرین و مجاورین حرم مطهر فاطمه معصومه(س) بتوانند نهایت استفاده را از آن داشته باشند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول