اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست رسانه پیشگیری از جرم خراسان رضوی:

رسانه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم نقش اساسی دارند

خبرگزاری فارس: سرپرست کارگروه رسانه و مطبوعات شورای هماهنگی پیشگیری از جرم خراسان رضوی تأکید کرد: رسانه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم نقش اساسی دارند.

رسانه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم نقش اساسی دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل ار واحد اطلاعات و اخبار دادگستری خراسان رضوی سرپرست کارگروه رسانه و مطبوعات شورای هماهنگی پیشگیری از وقوع جرم خراسان رضوی بر نقش مؤثر رسانه‌ها به‌ویژه در بخش آگهی‌های تبلیغاتی در پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد.
علی اردکانیان با بیان این مطلب گفت: معاونت حقوقی قوه قضائیه با همکاری دبیرخانه کارگروه بررسی نقش آگهی‌های تبلیغاتی رسانه‌ها و جراید در تسهیل و بروز جرایم و بهره‌گیری از نقطه نظرات و دیدگاههای کارشناسی دستگاههای مختلف ضمن بررسی موانع و نارسایی‌های موجود که موجب بروز جرایم و تخلفات مربوط به درج آگهی در نشریات و روزنامه‌ها می‌شود.
وی افزود: بر طبق این ضوابط هویت آگهی دهندگان کاملا مشخص و قابل بررسی است و از طرفی حقوق مردم و رسانه‌ها مورد رعایت قرار خواهد گرفت و امکان اغفال شهروندان به حداقل ممکن کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های قانونی قابل توجه در پیشگیری از جرائم مرتبط با درج آگهی در نشریات و روزنامه‌ها گفت: درج آگهی‌هایی در زمینه‌های مختلف مانند موارد پزشکی، مسائل آموزشی و فرهنگی، آگهی‌های مربوط به مواد غذایی، آشامیدنی، بهداشتی، آرایشی که نیازمند اخذ مجوز از مراکز، نهادها و یا سازمان‌های تخصصی است پس از ارائه مجوز قابل نشر است.
وی افزود: به موجب لایحه قانونی حمایت از پیش خریداران واحدهای مسکونی مصوب سال 1358 شورای انقلاب و آیین نامه‌های اجرایی آن، تمام سازندگان مکلف هستند طرح خود را برای تأیید و دریافت مجوز انتشار آگهی پیش فروش به سازمان مسکن و شهرسازی استان تسلیم نمایند و شماره مجوز انتشار آگهی بایستی در آگهی مربوط قید شود.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول