اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کانون اصلاح و تربیت بیرجند:

50 درصد مجرمان کانون اصلاح و تربیت غیربومی هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست کانون اصلاح و تربیت بیرجند گفت: تقریبا 50 درصد کودکان و نوجوانان مجرمی که در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می‌شوند غیربومی هستند.

50 درصد مجرمان کانون اصلاح و تربیت غیربومی هستند
احمد محمدزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر حدود 35 کودک و نوجوان زیر 18 سال که مرتکب جرم شده‌اند در این مجموعه نگهداری می‌شوند، اظهار داشت: این افراد با هر نوع محکومیتی چه به عنوان متهم و چه به عنوان محکوم در این مجموعه نگهداری می‌شوند.
وی با بیان اینکه اکثر افرادی که در این مجموعه حضور دارند غیربومی هستند، تصریح کرد: اکثریت این افراد غیربومی از استان سیستان و بلوچستان هستند و تعداد مجرمان بومی استان ما از این افراد کمتر است.
سرپرست کانون اصلاح و تربیت بیرجند به جرم این افراد اشاره کرد و اظهار داشت: 50 درصد مجرمان کانون به جرم سرقت در این محیط نگهداری می‌شوند، 45 درصد برای جرایم مواد مخدر و پنج درصد نیز سایر جرایم ا مرتکب شده‌اند.
محمدزاده ادامه داد: ما در این محیط کلیه قوانین و مقررات مربوط به حقوق اطفال را رعایت می‌کنیم.
وی در پاسخ به این سؤال که کم‌سن‌ترین مجرمی که در کانون به سر می‌برد چند ساله‌ است، اظهار داشت: در حال حاضر کوچک‌ترین مجرم کانون یک پسربچه 9 ساله است.
سرپرست کانون اصلاح و تربیت بیرجند با بیان اینکه همه مجرمان نگهداری شده در این مرکز را مردان تشکیل می‌دهند، گفت: در کل ایران تنها دو مرکز کانون اصلاح و تربیت برای بانوان است چراکه تعداد این نوع مجرمان در کشور ما کم هستند.
محمدزاده به فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی انجام شده در کانون اصلاح و تربیت اشاره کرد و اظهار داشت: در این مجموعه با همکاری فنی ‌و حرفه‌ای کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود که از جمله این کلاس‌ها می‌توان به برگزاری دوره آموزشی خیاطی و تعمیر لوازم خانگی اشاره کرد.
وی از برگزاری دوره آموزشی پسته‌کاری در این مجموعه خبر داد و گفت: همچنین دوره‌های تراش سنگ‌های قیمتی نیز در این مجموعه برگزار شده که با استقبال نیز مواجه شده است.
سرپرست کانون اصلاح و تربیت بیرجند در مورد کلاس‌های آموزشی و درسی برگزار شده در این مجموعه نیز توضیح داد و افزود: کلیه افرادی که به کانون فرستاده می‌شوند با هر سطح سوادی که دارند تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار میگیرند و حتی ما تحصیلات عالیه را نیز ارائه می‌کنیم و برخی از دوره‌ها به صورت آموزش از راه دور برای این افراد ارائه می‌شود.
محمدزاده فقر را ریشه اصلی بسیاری از اعمال مجرمانه افراد نگهداری شده در کانون عنوان کرد و یادآور شد: اعتیاد خود فرد یا خانواده نیز از دیگر عوامل مهم ارتکاب جرم توسط این افراد است.
وی با بیان اینکه اکثریت افرادی که به کانون فرستاده می‌شوند در بدو امر معتاد هستند، تصریح کرد: اکثریت نوجوانانی که در کانون نگهداری می‌شوند در بدو امر اعتیاد به تریاک دارند که در این محل ترک می‌کنند.
سرپرست کانون اصلاح و تربیت بیرجند به سایر برنامه‌های فرهنگی انجام شده در این مجموعه اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری کلاس‌های احکام، قرآن و مهارت‌های زندگی از جمله این اقدامات است همچنین ما در این مکان دارالقرآن را تاسیس کرده‌ایم.
محمدزاده گفت: کانون به هیچ وجه شبیه زندان نیست بلکه یک خوابگاه شبانه‌روزی است تا نوجوانانی که در این محیط هستند شیوه‌های زندگی بهتر را بیاموزند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول