اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت قلعه‌گنج هشدار داد:

اتباع بیگانه عامل اصلی سرایت بیماری‌های خطرناک

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شهرستان قلعه‌گنج گفت‌: تردد غیرقانونی اتباع بیگانه عامل اصلی سرایت بیماری‌های خطرناک در جنوب استان کرمان است.

اتباع بیگانه عامل اصلی سرایت بیماری‌های خطرناک
محمد صمیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قلعه‌گنج اظهار داشت: با توجه به سیل اخیر در پاکستان، نگرانی مسئولان سلامت و بهداشت منطقه بیش از پیش شدت یافته است.
وی بیان کرد: ورود غیر‌قانونی و بدون گذر از قرنطینه‌ اتباع پاکستانی و افاغنه موجب سرایت بیماری‌های خطرناکی مانند وبا و مالاریا در سطح بالایی از منطقه می‌شود.
صمیمی با اشاره به انجام آزمایش‌های رایگان این بیماری‌ها خاطرنشان کرد: مأموران و بهورزان مراکز بهداشت این شهرستان به صورت مستمر و مداوم آماده اخذ آزمایش‌های از موارد مشکوک و مبتلا هستند.
وی بیان کرد: در خواست ما از مردم شهرستان این است که قبل از اجاره دادن و اسکان اتباع خارجی، با کمک مراکز و مأموران بهداشت از سلامت آنها با خبر شوند.
صمیمی تصریح کرد: از سال 89 تا کنون هیچ مورد مشکوکی گزارش نشده و باید با پیشگیری از سرایت به اینگونه بیماری‌های خطرناک جلوگیری شود.  
وی گفت‌: نشانه‌های بیماری‌ مالاریا حالت تهوع، تب و لرز به صورت یک روز در میان ‌است و از نشانه‌های بیماری شایع وبا به اسهال جهنده آبکی و ‌از دست دادن سریع آب بدن که به صورت ناگهانی شروع می‌شوند، می‌توان اشاره کرد.
وی افزود: درخواست ما از مسئولان این است که طرح ممنوعیت ورود اتباع بیگانه به شهرستان قلعه‌گنج را تصویب و به مراکز امنیتی و نظامی ابلاغ کنند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول