اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دولت صورت گرفت؛

بهره‌برداری 5 بند‌سنگ سیمانی و خاکی در قلعه‌گنج

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی قلعه‌گنج گفت: سه بند سنگ سیمانی و دو بند خاکی به منظور تغذیه آب سفره‌های زیرزمینی و آب کشاورزی در شهرستان قلعه‌گنج به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری 5 بند‌سنگ سیمانی و خاکی در قلعه‌گنج
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، قاسم رحیمینیا در مراسم افتتاح از طرح‌های هفته دولت اظهار داشت: بزرگترین بند سنگ سیمانی شهرستان قلعه‌گنج با طول 60 متر، ارتفاع 11.5 متر و حجم آبگیری 288 هزار متر‌مکعب د‌ر حوزه چاه‌ نوروز و مدت زمان کار شش ماه آماده‌ آبگیری است.   
وی افزود‌: با اجرای این طرح‌‌ها 13 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر پوشش قرار میگیرند که در مجموع اعتبارات 4 میلیاردی آن از محل اعتبارات خشکسالی و ستاد توسعه راهبردی جنوب استان کرمان تأمین شده است.
رحیمی‌نیا با اشاره به حفظ نباتات در بالا دست این بند‌ها افزود: با وجود رودخانه‌های فصلی که موجب فرسایش و هدررفت منابع طبیعی و آب می شوند، این اداره با تهیه نقشه کامل و به طور ضربتی کار ساخت این پنج بند را در مدت شش ماه و حجم عملیاتی 10 هزار متر‌مکعب به پایان رسانده است.
وی با اشاره به دیگر طرح‌هایی که در هفته دولت به بره‌برداری رسیدند، بیان داشت: سال جاری در حوزه جنگل‌کاری، هشت هکتار از اراضی بایر منطقه زیر کشت درختان و درختچه‌های مقاوم و مرتعی رفتند و از هفت هکتار جنگل کاشته شده در سال‌های گذشته مراقبت ویژه به عمل آمده است.
رحیمی‌نیا خاطر‌نشان کرد‌: طی سال جاری 39 هزار هکتار از اراضی با پیگیریهای به عمل آمده سند آ‌ن‌ها به نام دولت زده شد و در حال نقشه‌برداری تکمیلی 340 هزار هکتار دیگر از اراضی منابع طبیعی شهرستان هستیم که با همکاری مردم و مالکان، مستثنیات آن‌ها جداسازی و تحویل داده می‌شود.   
وی ابراز داشت: کشاورزان و دامداران میتوانند در تعامل با این اداره بر ظرفیت تولید منابع گوشتی و پرورش دام این شهرستان بیافزایند که در نهایت کمک شایانی به مقوله اشتغال و کارآفرینی در سطح شهرستان است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول