اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

وزیر بهداشت:

ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به بروز بیماری وبا در کشور دامن زده است

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت گفت: ورود غیر قانونی اتباع بیگانه عامل بروز مواردی از بیماری وبا در کشور بوده است و از مردم میخواهیم از آب‌های مطمئن استفاده کنند و قبل از مصرف سبزی و صیفیجات حتماً 4 مرحله شست و شو و ضدعفونی را انجام دهند.

ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به بروز بیماری وبا در کشور دامن زده است
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، مرضیه وحید دستجردی، در جمع خبرنگاران در مراسم افتتاح بخش‌های تحقیقات ژنتیک  قلب و عروق، تحقیقات تجربی و آزمایشگاه حیوانی و نیز افتتاح دستگاه جدید آنژیوگرافی در مرکز قلب شهید رجایی.اظهار داشت: امروز بخش‌ها و تجهیزات جدید افتتاح شد برای مثال آنژیوگرافی اطفال 5، 6 ماهه بوده که الان به روز میشود و دستگاه آنژیوگرافی هم در حال بهره‌برداری است و در تشخیص بسیاری از بیماریها مفید است.
 
وی افزود: خوشبختانه کارهای خوبی در مراکز قلب شهید رجایی در کشور در حال انجام است. هیئت علمی این مرکز آموزشی و درمانی تمام وقت جغرافیایی هستند و امیدواریم در هر استانی نمونه‌ای از این بیمارستان را داشته باشیم.

وحید دستجردی در پاسخ به اینکه با توجه به فصل گرما و شیوع بیماریهای عفونی به خصوص وبا چه توصیه ای برای مردم دارید گفت: وزارت بهداشت در تمام طول سال هشدارهای لازم را میدهد ولی تاکید میکنیم مردم حتما از آب لوله‌کشی استفاده کنند و از مصرف سبزیجات و صیفی جات آلوده بدون شستشوی متداول بپرهیزند.

وی گفت: الان فصلی است که مردم به دلیل گرما از دستفروش‌ها خرید میکنند اما امکان آلودگی در محصولات این قشر بیشتر است. آلودگیهای انگلی، بیماریهای روده‌‌ای و حتی وبا را میتواند منتقل کند.

وی به ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به کشور اشاره کرد و گفت: این افراد منشاء بیماری وبا در کشور بوده‌اند و این بیماری را در برخی استان‌های کشور پراکنده کرده‌اند. توصیه ما به مردم این است که در خوردن آب آشامیدنی دقت کنند و حتما 4 مرحله شستشو را برای سبزیجات انجام دهند و از دستفروشان مواد غذایی نخرند.

وی در مورد لغو قرارداد برخی بیمه های تکمیلی با بیمارستانها نیز گفت: وجود بیمه‌های تکمیلی برای حیات بیمارستان‌های خصوصی ضروری است. بیمارستان‌های خصوصی اگر با بیمه‌های تکمیلی قرار اد نداشته باشند امورشان نمیگذرد. بنابراین چاره‌ای ندارند قرارداد ببندند. البته ممکن است برخی بیمارستان های خصوصی به دلیل مشتریهایی که دارند قرارداد نبندند که توصیه میکنیم آنها هم این کار را بکنند.

وی اضافه کرد: بیمارستانهای خصوصی و سازمان‌های بیمه‌گر تکمیلی در حال مذاکره کردن هستند تا مشکل را حل کنند ولی اگر مشکل حل نشد و کار به وزارت بهداشت رسید ما حتما دخالت میکنیم تا مشکل را حل کنیم.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول