اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تحرک ملی در حوزه تئاتر صورت می‎گیرد

خبرگزاری فارس: معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ایجاد یک تحرک ملی در سطح حوزه تئاتر، نسبت به 30 سال گذشته در کشور خبر داد.

تحرک ملی در حوزه تئاتر صورت می‎گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حمید رضا شاه‎آبادی پیش از ظهر امروز در جمع کارشناسان فرهنگی استان گلستان اظهار داشت: اقداماتی که در این حوزه اتفاق می‎افتد قطعاً اقدامات طولانی مدت و ماندگاری است که باید به نحو مطلوب در فضای استانی استفاده شود.
وی از انتشار کتاب نگارخانه‎ها خبر داد و تصریح کرد: پایگاه‎هایی برای عرضه و فروش آثار ایجاد شده که یکی از آن پایگاه‎ها، نگارخانه‎های کشور هستند.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه کلان به حوزه هنرهای تجسمی را اولویتی مهم خواند و خاطرنشان کرد: ارائه طرح‎ها باید کار بنیادی، اصولی و قابل دفاع باشد تا در بدنه مجموعه شکل گرفته و قوام پیدا کند تا همه به راحتی از آن بهره‌مند شوند.
شاه‎آبادی با بیان اینکه در بخش تئاتر از طرح استقرار دفاع شده است بر این نکته تاکید کرد: این طرح در آینده از سرعت بیشتری نیز برخوردار می‎شود بنابراین نباید این بخش، تنها به تشکیل گروه‎ها ختم شود.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای طرح استقرار را از زمانی که بر عدم وجود سالن‎های تئاتر تاکید شد قابل پیگیری برشمرد و گفت: این طرح برای همه حوزه‎ها نوعی راهکار است گرچه معتقدیم در کشور باید سالن‎های تخصصی شکل بگیرد اما وظیفه داریم از سالن‎های چند منظوره کشور برای تئاتر استفاده کنیم.
شاه‎آبادی با بیان اینکه باید سالن‎ها به خدمت تئاتر درآیند، خاطرنشان کرد: اگر در استان شرایط مساعدی نسبت به قطعه زمین مناسب در مرکزیت شهر وجود داشته باشد و استاندار و اداره کل نیز کمک کنند، در ساخت سالن کمک‎های لازم صورت می‌گیرد.
وی بیان داشت: بر اساس آنچه که در طرح ارائه شده، گروه‎های صاحب پروانه در همه سطوح شهرستانی و شهرستان‎های تهران به جز شهر تهران، همه صاحب گروه تئاتری هستند که با پروانه موقت و بر اساس فرمی که در اختیار آنها قرار داده شده اقدامات شان را مکتوب کرده تا مشخص شود که اداره‌کل استان و انجمن شعب استانی چه نقشی را باید ایفا کنند.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هنرمندان تئاتر در تهران نیز منتظر هستند که طرح‎های جدید و مکتوب به فرایند موجود برسد که تا پایان سال همه گروه‎ها بتوانند یک دوره اجرای برنامه در شهر خود داشته باشند و در نهایت این گروه‎ها بر اساس یک رقابت و شناخت تئاتر شهرستان، به طور  واقع و جدی موجودیت پیدا می‎کنند.
شاه‎آبادی اجرای این کار را تقویت انجمن شعب استانی بیان کرد و گفت: آینده این حوزه به طور کامل رصد می‎شود و ما ارتقا دانش حرفه‎ای و تبدیل شدن هنرمندان نیمه حرفه‎ای به حرفه‎ای را در تمام استان‎ها شاهد خواهیم بود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول