اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هنری فرهنگ و ارشاد گیلان:

تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان بین‌المللی میشود

خبرگزاری فارس: معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از بین‌المللی شدن جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از سال آینده خبر داد.

تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان بین‌المللی میشود
سیدوحید فخرموسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان با اشاره به برگزاری دومین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان اظهار داشت: تنها دو شهر سقز و لاهیجان تئاتر خیابانی شهروند را در کشور برگزار میکنند.
وی به دومین سال برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان اشاره کرد و افزود: این جشنواره در سال نخست به صورت استانی بوده و دومین سال آن از 11 شهریور جاری به صورت کشوری برگزار شده و تا پانزدهم این ماه نیز ادامه دارد.
فخرموسوی با بیان اینکه 35 اثر از سراسر کشور برای اجرا به دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان ارسال شده، گفت: 15 اثر توسط هیئت بازبینی برگزیده شدند که پنج نمایش از استان قم با یک نمایش، تهران با سه نمایش و ملایر یک نمایش است.
معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان محل اجرای تئاتر خیابانی شهروند را در 12 نقطه لاهیجان عنوان کرد و ابراز داشت: روزانه 24 نمایش در لاهیجان برای شهروندان به اجرا در میآید و این امر نشان دهنده توان خوب شورای اسلامی و شهرداری این شهر است که با همت بسیار بالایی در برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند تلاش میکنند.
این مسئول تئاتر خیابانی را از وجوه مستند و اجتماعی برخوردار دانست و یادآور شد: تئاتر خیابانی درباره مسائل روز مردم اظهار نظر کرده و آنها را نسبت به مسائل بیشتر آگاه میکند.
فخرموسوی با تاکید براینکه در تئاتر خیابانی گیشه حذف میشود، تصریح کرد: در تئاتر خیابانی قرار نیست بده بستان مادی بین هنرمندان و مردم صورت گیرد.
وی ادامه داد: هنرمند با حس متعهدانه، مسئولانه و دلسوزانه بر آن است تا مردم را وادارد درباره خود و مسائل اطراف بیشتر فکر کنند و آگاهی جمعی و عمومی بالا برود.
به گفته معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، اثرات اجتماعی، درمانی، تربیتی، آموزشی و تفریحی نمایش خیابانی سال‌هاست که پژوهشگران و محققان عرصه‌های هنر، جامعه‌شناسی، رفتارشناسی و روان‌شناسی را مجذوب خود کرده است.
فخرموسوی عنوان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان با همکاری و مشارکت مرکز هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به منظور آگاهیبخشی بیشتر در زمینه‌های مختلف شهروندی و انتقال انتظارهای متقابل مردم و مدیریت شهری اقدام به برگزاری دومین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند کرده است.
وی اظهار امیدواری کرد که جشنواره تئاتر خیابانی با یاری هنرمندان متعهد، پر شور، فعال و خلاق گیلانی بتواند در رسیدن به اهداف خود موفق باشد و سبب رضایت‌مندی شهروندان را فراهم کند.
فخرموسوی شهروند و فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی، شهروند و فرهنگ ایثار و شهادت، شهروند و رفاه اجتماعی، شهروند و سالمندان، شهروند و مدیریت زباله و پسماند و شهروند و توسعه اقتصادی را از جمله موضوعات جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان عنوان کرد.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان شهروند و توسعه فرهنگ ایمنی را یکی دیگر از موضوع‌های جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان ذکر کرد و گفت: شهروند و فرهنگ شهرنشینی، مشارکت شهروندان در اداره شهر، مشارکت شهروندان در حفظ اموال شهری و مشارکت شهروندان در حفظ فضای سبز و زیباسازی محیط از دیگر موضوع‌های این جشنواره است.
وی در دسترس قرار گرفتن تئاتر برای تمام مردم را هدف تمام مسئولان از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی عنوان کرد و متذکر شد: تئاتر تنها برای یک قشر از جامعه نیست و باید از حالت ویترینی خارج شده و در دسترس تمام مردم باشد.
فخرموسوی از بین‌المللی شدن جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان خبر داد و اذعان داشت: بین‌المللی شدن جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از سال آینده در دستور کار ویژه شورای اسلامی و شهرداری این شهر قرار دارد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول