اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

20 مهر امسال؛

جشنواره تئاتر خیابانی مریوان برگزار میشود

خبرگزاری فارس: بنیانگذار جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با حضور هنرمندان منتخب ایران در 20 مهر ماه در این شهر خبر داد.

جشنواره تئاتر خیابانی مریوان برگزار میشود
فاتح بادپروا در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان، برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را به صورت بین‌المللی عنوان کرد و اظهار داشت: بخش بین‌الملل جشنواره به صورت رقابتی برگزار میشود.
وی با بیان اینکه برای بخش خیابانی 25 اثر انتخاب میشود، افزود: 5 اثر نیز در بخش آئینی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به اجرا در میآید.
بادپروا از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با حضور هنرمندان منتخب ایران در 20 مهر ماه در این شهر خبر داد و تصریح کرد: شش کشور برای حضور در این جشنواره آثار خود را ارسال کرده‌اند.
بنیانگذار جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اظهار امیدواری کرد که نماینده لایقی برای ایران در برگزاری این جشنواره باشد و گفت: امیدواریم بتوانیم فرهنگ، ادب و هنر این مملکت را به تمام جهان معرفی کنیم.
وی زمان اعلام آثار انتخابی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را 16 مهر ماه سال جاری ذکر کرد و گفت: بخش بین‌الملل هنرهای نمایشی آثار را رصد میکند.
این مسئول با تاکید براینکه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان توانسته است تمام خیابانیکاران تئاتر ایران را گردهم آورد، خاطرنشان کرد: این امر انرژی تازه‌ای به تئاتر خیابانی کشور میدهد.
بنیانگذار جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان اشاره کرد و متذکر شد: آثار تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان متوسط و خوب بودند.
وی تئاتر خیابانی را برای مردم دانست و یادآور شد: مردم از اجرای نمایش خیابانی لذت میبرند و به آن مانند یک هنرمند تخصصی نگاه نمیکنند.
بادپروا آموزش، سرگرم کردن و اطلاع‌رسانی پیام‌ها به مردم را از اهداف برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی برشمرد و افزود: برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان و  برگزاری نخستین دوره جشنواره منطقه‌ای شهروند در شهرستان سقز استان کردستان دو اتفاق بسیار خوب در سال جاری در برگزاری این نمایش در ایران است.
بنیانگذار جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با اشاره به اینکه مردم در جشنواره‌های مذکور داور بازبین بودند، متذکر شد: استان‌های گیلان و کردستان تا کنون جشنواره تئاتر خیابانی شهروند را در کشور برگزار کرده‌اند.
وی خواستار برگزاری تئاتر خیابانی در تمام استان‌ها و شهرهای ایران شد و تصریح کرد: شهرداری وظیفه ویژه‌ای در حوزه فرهنگ و هنر دارد و باید تمام شهرداریها در این وادی ورود کنند.
بادپروا نشان دادن معضلات و مشکلات شهری توسط تئاتر و هنرمندان به مردم را از جمله رویکردهای تئاتر خیابانی بیان کرد و ادامه داد: مردم استقبال خوبی از نمایش‌های خیابانی کرده و با آن ارتباط برقرار میکنند.
بنیانگذار جشنواره تئاتر خیابانی مریوان انتخاب مکان اجرای نمایش را حائز اهمیت خواند و گفت: بسیاری از کارها در اجرای جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان باقی مانده است که باید انجام شود.
این مسئول بر انتخاب نمایش در مکان مناسب تاکید و اضافه کرد: تئاتر خیابانی برای مردم اجرا میشود و باید مکان‌هایی تعیین شود تا مردم کمال استفاده را از نمایش ببرند.
بادپروا با بیان اینکه بازیگران در جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با انرژی و موفق بودند، اذعان داشت: استقبال مردم از نمایش‌های خیابانی لاهیجان خوب بود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول