اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی:

جشنواره تئاتر ماه در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره تئاتر ماه در تبریز خبر داد.

جشنواره تئاتر ماه در تبریز برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شهرام خدایی ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران گفت: این جشنواره به شکل استانی برای دومین بار در آذربایجان‌شرقی از 22 تا 25 شهریور در تبریز برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: در جریان برگزاری این جشنواره تلاش کردیم تا با همزمان کردن آن با جشنواره سابق شهدای 17 شهریور ادای دینی هم به این امر داشته باشیم.
خدایی همچنین گفت: 72 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد 36 اثر برای مرحله بازبینی انتخاب و پس از طی مراحل آن 10 اثر برگزیده از تبریز، اهر، مرند و بناب به بخش جشنواره راه یافت.
رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، در خصوص چگونگی انتخاب آثار تصریح کرد: تلاش بر آن بود تا آثار منتخب استانی برای راهیابی به هشتمین دوره جشنواره تئاتر ماه که در تهران برگزار می‌شود، کیفیت بالایی داشته باشند.
خدایی افزود: در جریان برگزاری این جشنواره برنامه‌های آموزشی و کارگاهی در نظر گرفته شده که از جمله آنها سخنرانی دکتر اردشیر صالح‌پور درباره نقالی سنتی ایران با اجرای نقالی توسط استاد ترابی از آخرین نقال‌های کشورمان و سخنرانی سعید قشم فلاح رئیس مرکز هنرهای نمایشی کل کشور است.
وی اظهار کرد: تلاش این جشنواره بر این است تا هنر دینی و ارزشی را در بین مخاطبان خود گسترش دهد.
خدایی با بیان اینکه تئاتر ذاتا هنری دینی و اعتقادی است که از ابتدای آفرینش در خدمت انعکاس اعتقادات انسانی بوده، گفت: برگزاری این جشنواره برخی تعاریف و تعارضات در این حوزه را که به فراموشی سپرده شده است زنده می‌کند.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول