اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

اختصاص 30 میلیارد تومان سرانه آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ اختصاص 30 میلیارد تومان سرانه مدارس خبر داد و گفت: این اعتبارات از امروز به حساب آموزش و پرورش استان‌ها واریز می‌شود.

اختصاص 30 میلیارد تومان سرانه آموزش و پرورش
ابراهیم سحرخیز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به تجهیز مدرسه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: امسال 10 میلیارد تومان برای تجهیزات مدرسه‌ها اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه 20 درصد از اعتبارات استان‌ها برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده، افزود: اگر ظرفیت استان‌ها به خدمت گرفته شود یک گام به جلو برمی‌داریم.
سحرخیز سرعت علم و فناوری را بسیار دانست و تصریح کرد: هر روز تجهیزات با تکنولوژی بالاتر وارد بازار می‌شود و تجهیزات مدرسه‌ها باید مناسب با بازار باشد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان را مهم خواند و گفت: فارغ‌التحصیلان کار و دانش بیشتر جذب بازار کار می‌شوند و این امر نیازمند تجهیزات آموزشی مناسب برای آنهاست.
وی با تاکید براینکه در هنرستان‌ها حتماً به کارگاه نیاز داریم، خاطرنشان کرد: در طراحی کار و دانش به شهرک‌های صنعتی امید بسته‌ایم.
سحرخیز خواستار مدیریت صحیح منابع توسط مدیران مدرسه‌ها شد و ابراز داشت: بخش برون‌سپاری را باید جدی بگیریم و دانش‌آموزان بهتر است در مباحث عملی توسط بخش خصوصی آموزش ببینند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ساعت‌های آموزش برای 40 ساعت تنظیم شده، یادآور شد: سال گذشته 10 هزار نیروی فنی حرفه‌ای جذب آموزش و پرورش شدند.
این مسئول رویکرد آینده آموزش و پرورش را به طرف فنی حرفه‌ای ذکر کرد و گفت: به تمام هنرستان‌ها مشاور و مربی تعلق می‌گیرد.
سحرخیز از ابلاغ اختصاص 30 میلیارد تومان سرانه مدارس خبر داد و متذکر شد: این اعتبارات از امروز به حساب آموزش و پرورش استان‌ها واریز می‌شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این مبلغ را ناکافی می‌دانیم، اذعان داشت: مکاتبه‌ای درباره مدرسه‌های متوسطه و مدرسه‌هایی که مشکل دارند با رئیس جمهور انجام شده و امیدواریم با نظر مثبتی که رئیس جمهور دارند این مشکلات را بتوانیم تا هفته اول مهر ماه برطرف کنیم.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول