اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تحصیلی جدید؛

84 درصد مدارس گیلان یک نوبته هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: 84.12 درصد مدارس مقاطع مختلف تحصیلی گیلان از ابتدای سال جاری یک نوبته هستند و صبح‌ها تشکیل می‌شوند.

84 درصد مدارس گیلان یک نوبته هستند
ایوب نجف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به سیاست‌های کلی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه هنرستان‌ها یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش است.
وی تحول بنیادین در آموزش و پرورش را از سیاست‌های اساسی این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: عقب‌ماندگی‌های آموزش و پرورش با سرعت و دقت دنبال می‌شود.
نجف‌زاده با تاکید براینکه برنامه‌های آموزش و پرورش بنیادین و زیربنایی است، یادآور شد: این امر جزو باورها و اعتقادهای مسئولان است.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان موضوع یک نوبته کردن مدرسه‌ها را از اهمیت بسیاری برخوردار دانست و تصریح کرد: بیش از 84 درصد مدرسه‌های استان به نوبت صبح تبدیل می‌شوند و نقش مدرسه‌های راهنمایی، متوسطه و فنی حرفه‌ای و کار و دانش در آن بسیار است.
وی 69.41 درصد مدرسه‌های راهنمایی گیلان را یک نوبته اعلام کرد و گفت: مدرسه‌های متوسطه با 84.98 درصد، فنی حرفه‌ای و کار و دانش با 98 درصد و در مجموع 84.12 درصد مدرسه‌های گیلان از ابتدای سال جاری نوبت صبح تشکیل می‌شوند.
نجف‌زاده با بیان اینکه از ابتدای مهر ماه تازه فعالیت‌ها آغاز می‌شود، ابراز داشت: در گام دوم از ساختمان‌های دیگر برای یک نوبته کردن مدرسه‌ها استفاده می‌کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اجرای 54 پروژه مدرسه‌سازی در این استان خبر داد و گفت: 60 پروژه جدید جزو برنامه‌های آموزش و پرورش گیلان است.
وی اظهار امیدواری کرد که درصد زیادی از مدرسه‌های گیلان نوبت صبح برگزار شوند و خاطرنشان کرد: تشکیل کلاس‌ها در نوبت صبح دارای مزایای بسیاری برای دانش‌آموزان و معلمان است.
نجف‌زاده تعطیلی پنجشنبه‌ها را یکی دیگر از مواردی دانست که آموزش و پرورش دنبال می‌کند و ابراز داشت: از تعطیلی پنجشنبه‌ها به عنوان ساماندهی زمان آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی نام برده می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید براینکه تعطیلی پنجشنبه‌ها برای استراحت نیست، عنوان کرد: کارشناسان زمان آموزشی را برای دانش‌آموزان ساماندهی می‌کنند و با در نظر گرفتن شاخص‌ها و مزایای دیگر روزهای پنجشنبه را تعطیل اعلام کردند.
وی با اشاره به اینکه تمام مدرسه‌های گیلان روزهای پنجشنبه در روستاها تعطیل است، تصریح کرد: مدرسه‌های مقاطع ابتدایی نیز در شهرها کاملاً تعطیل هستند ضمن اینکه مدرسه‌های مقطع راهنمایی و متوسطه نوبت صبح با اختیار مدیر مدرسه تعطیل می‌شوند.
نجف‌زاده به تعطیلی صد درصدی هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش روزهای پنجشنبه در گیلان اشاره کرد و ادامه داد: توسعه هنرستان‌ها از اهداف آموزش و پرورش است و مدیران باید در توسعه همه‌جانبه هنرستان‌ها کمک کند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش استان بیش از 30 برابر نسبت به قبل از انقلاب افزایش یافته، یادآور شد: در قبل از انقلاب کمتر از 10 واحد آموزشی در گیلان وجود داشت و در حال حاضر بیش از 150 واحد آموزشی هنرستان در استان داریم و به آن افتخار می‌کنیم.
وی ورود آموزش و پرورش در گسترش هنرستان‌ها را پر رنگ توصیف کرد و اضافه کرد: آموزش و پرورش سیاست‌ها و برنامه‌های جدیدی را در پیش گرفته است و می‌طلبد تمام روسای اداره‌های آموزش و پرورش در این زمینه همکاری همه‌جانبه داشته باشند.
نجف‌زاده با اشاره به مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان، خاطرنشان کرد: 5 میلیارد تومان در سفر سوم هیئت دولت برای تجهیز مدرسه‌های گیلان مصوب شده و در پروسه زمانی سه ساله مدرسه‌های استان با اولویت هنرستان‌ها تجهیز می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به اختصاص 3 میلیارد و 500 میلیون تومان از مصوبات سفر هیئت دولت در سال جاری برای تجهیز مدرسه‌ها اشاره کرد و متذکر شد: اعتباراتی نیز از کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها به آموزش و پرورش اختصاص داده می‌شود.
وی اختصاص 20 درصد از اعتبارات استانی به تجهیز مدرسه‌های گیلان را از دیگر اعتبارات اختصاص داده شده به آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای تجهیز هنرستان‌ها اختصاص یافته است.
نجف‌زاده با اشاره به اینکه مقرر شده است این اعتبارات مستقیماً به اداره کل آموزش و پرورش اختصاص داده شود، افزود: با کمک کارشناسان بسیار راحت‌تر می‌توانیم نیازهای هنرستان‌ها به تجهیزات را برطرف کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خریداری 30 هزار میز و نیکمت برای مدرسه‌های گیلان را از جمله اقدام‌ها در تجهیز مدرسه‌ها ذکر کرد و ابراز داشت: میز و نیکمت‌ها بین تمام مقاطع مختلف تحصیلی استان از جمله هنرستان‌ها توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه سیستم گرمایشی و سرمایشی بسیاری از مدرسه‌ها و هنرستان‌ها با مشکل مواجه است، یادآور شد: این امر نیز جزو مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان است.
نجف‌زاده هدایت تحصیلی دانش‌آموزان هنرستان‌ها با کمک مشاوران را یکی از موارد توسعه هنرستان‌ها برشمرد و گفت: موضوع تشکیل کلاس‌های فنی حرفه‌ای در دبیرستان‌های شبانه روزی مد نظر است.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید براینکه تمام فکر ما در راستای برآورده کردن انتظارهای مسئولان است، اذعان داشت: رضایت‌مندی دانش‌آموزان هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش مورد توجه مدیران آموزش و پرورش قرار دارد.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول