اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر خبر داد:

تک‌نوبته شدن 87 مدرسه ابتدایی در خرمشهر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر گفت: در راستای اجرای سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش، 87 مدرسه در این شهرستان امسال تک‌نوبته شدند.

تک‌نوبته شدن 87 مدرسه ابتدایی در خرمشهر
کاظم حیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر اداره شدن مدارس در نوبت صبح با هدف بالا بردن بازدهی و کیفیت علمی دانش‌آموزان صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه دانش آموزان دوره ابتدایی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده و توانایی‌های جسمی کمتری دارند، اجرای طرح مذکور، اولویت خود را در این دوره بیشتر نشان می‌دهد.
رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر افزود: در همین راستا از تعداد 109 مدرسه ابتدایی در خرمشهر امسال 87 مدرسه در یک نوبت خدمات آموزشی به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.
وی تقویت انگیزه و نشاط در دانش آموزان دوره ابتدایی را یکی از اهداف این طرح عنوان کرد و ادامه داد: بر هیچ کس پوشیده نیست که آموزش در نوبت صبح از بازدهی بالاتری برخوردار است.
حیاتی تعداد مدارس مقطع راهنمایی را 55 مدرسه عنوان کرد و تصریح کرد: باتوجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده از این تعداد امسال 45 مدرسه تک نوبته شدند.
وی در ادامه تعداد مدارس مقطع دبیرستان را 40 مدرسه عنوان کرد و گفت: از این تعداد 30 باب مدرسه در راستای سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش تک‌نوبته شدند.
رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر اضافه کرد: مابقی مدارس به‌دلیل کمبود فضا و امکانات آموزشی در نوبت ظهر تحصیل خواهند کرد.
وی با اشاره به فرارسیدن بازگشایی مدارس، اظهار داشت: تمهیدات لازم به‌منظور حضور دانش‌آموزان در مدارس مختلف شهر و روستا اندیشیده شده است.
حیاتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در قالب طرح هجرت سه، خاطرنشان کرد: با همکاری دانش‌آموزان بسیجی زیباسازی و رفع مشکلات مدارس در اولویت طرح هجرت سه انجام شد.
وی با اشاره به آغاز توزیع کتب درسی در کتاب‌فروشی‌های سطح شهرستان، افزود: دانش‌آموزان می‌توانند برای تهیه کتاب‌های درسی موردنیاز خود به کتاب‌فروشی‌های عرضه کننده کتب درسی مراجعه کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر در ادامه با مطلوب خواندن تغییر کتب آموزش ابتدایی پایه‌های اول، دوم و سوم گفت: شیوه توصیفی نتایج بسیار مطلوبی داشته و امیدواریم پایه چهارم و پنجم ابتدایی نیز در آینده‌ای نزدیک به این شیوه بپیوندند.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 14 هزار دانش‌آموز محصل در مقطع ابتدایی داشتیم، تصریح کرد: برنامه‌ریزی متعددی برای آموزش صحیح در راستای ارتقای سطح آموزش این مقطع انجام شده است.
حیاتی ادامه داد: امیدواریم دانش‌آموزان امسال سال تحصیلی جدید را در بهترین شرایط و با انگیزه و نشاط هرچه بیشتر آغاز کنند.
وی در پایان با اشاره اهمیت آموزش و پرورش از مسئولان خواست در راستای ارتقای سطح کیفی آموزش و پرورش در مدارس سطح شهر همکاری‌های لازم را با آموزش و پرورش این شهرستان داشته باشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول