اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت ادامه توجه بیشتر به مدارس نوار مرزی؛

شهرهای پرجمعیت از معلمان باتجربه خالی میشود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای آموزش و پرورش نور گفت: در صورت ادامه توجه بیشتر به مدارس نوار مرزی، شهرهای پرجمعیت و مرکز شهرستان از وجود معلمان باتجربه خالی میشود.

شهرهای پرجمعیت از معلمان باتجربه خالی میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عبدالقدیر مشایخی بعدازظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان بیان داشت: دانش‌آموزان امروز، مدیران آینده کشور هستند و دشمن برای این قشر برنامه‌ریزی دارد.
فرماندار نور خاطرنشان کرد: آنچه دغدغه امروز ما است ترویج فرهنگ بیگانه غرب در مدارس است و دشمن بر قشر جوان و نوجوان کار عمقی در پیش گرفته و به همین علت، رهبری بر امر پرورش از ابتدایی تاکید دارند.
وی با اشاره به افزایش بزهکاری در این قشر تصریح کرد: باید تلاش کرد تا شاهد کاهش بزهکاری بین جوانان باشیم.
مشایخی اظهار داشت: آشفتگی بین والدین به دانش آموزان و مدارس منتقل می‌شود که اینجا نقش معلمان و مربیان به‌عنوان مشاوران بسیار تعیین‌کننده است و می‌تواند رافع مشکلات باشد.
رئیس شورای آموزش و پرورش نور با اشاره به بحث نوار مرزی و افزایش حقوق در این مناطق اظهار داشت: این افزایش حقوق موجب شده عموما معلمان به روستاها و شهرهای زیر 12 هزار نفر رغبت پیدا کنند و شهرهای پرجمعیت و مرکز شهرستان از وجود معلمان باتجربه تهی شود در حالیکه خانواده‌ها سعی دارند فرزندان خود را به مراکز شهرستان‌ها که از معلمان قدیمی و باتجربه برخوردار هستند ثبت‌نام کنند.
 
 
*استفاده از راویان دفاع مقدس در مدارس
مشایخی با اشاره به عدم آشنایی و درک نسل جدید و دانش‌آموزان از امام، جنگ، شهید و شهادت، ایثار و فداکاری که منجر به امنیت کنونی در کشور شده بر لزوم حضور راویان دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس در مدارس و بازگویی حوادث و رشادت‌ها تاکید کرد.
وی گفت: آشنایی نسل جوان و نوجوان با اتفاقات انقلاب، جنگ و شهادت، تهدیدها را کاهش می‌دهد و آنان را بیمه خواهد کرد.
رئیس شورای آموزش وپرورش نور با تاکید بر ایجاد فضای شادی و نشاط برای دانش‌آموزان در مدارس و کاشت گل و گیاه و زیباسازی مدارس خواستار برپایی نماز جماعت در مدارس شد و گفت: با توجه به کمبود روحانی از معلمان واجد شرایط به‌عنوان امام جماعت استفاده شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول