اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

معلمان کارنامه عملکرد دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ‌معلمان در سال تحصیلی آینده در هر نوبت تحصیلی کارنامه عملکرد و فعالیت دریافت می‌کنند.

معلمان کارنامه عملکرد دریافت می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده شامگاه سه‌شنبه در نشست با امام جمعه شهرستان نیر اظهار داشت: با هدف ارتقای کیفیت تحصیلی و همچنین آشنایی معلمان به نقاط ضعف و قوت خود در کنار برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سال تحصیلی پیش رو مصمم هستیم کارنامه عملکرد معلمان را همچون دانش‌آموزان تهیه و برای آنها ارایه کنیم تا از نحوه فعالیت و اقدامات خود آگاهی کسب کنند.
وی در ادامه سخنان خود از توسعه برگزاری آزمون‌های پیشرفت تحصیلی از سال تحصیلی آینده خبر داد و تصریح کرد:‌ ما قرار است در سال تحصیلی پیش رو بیش از 9 آزمون پیشرفت تحصیلی را در مقاطع مختلف تحصیلی و زمان‌های مختلف برگزار کنیم تا دانش‌آموزان با شرکت در این آزمون‌ها بتوانند به پیشرفت‌های مطلوب و مورد نظر در کیفیت‌بخشی به تحصیل دست پیدا کنند.
محمودزاده خاطر‌نشان کرد:‌ برگزاری این آزمون‌ها به ویژه در مقطع متوسطه سبب شده است که در برخی از استان‌ها میزان قبول در کنکور به مراتب بهبود پیدا کرده و دانش‌آموزان با نحوه تست‌زنی، پاسخگویی به سؤالات مختلف اعم از عمومی و تخصصی آشنایی پیدا کنند.
این مقام مسئول اضافه کرد: ‌ما برگزاری این آزمون‌ها را از سال تحصیلی پیش شروع کردیم و امسال تلاش می‌کنیم با گستردگی خاص و در کنار اجرای برنامه‌های دیگر کیفی‌سازی به ارتقای این شاخص‌ها کمک کنیم.
وی ادامه داد: طرح‌های بنیادین در آموزش و پرورش در حال اجرا است به طوری که با حضور وزیر اندیشمند علاوه بر اجرای بیمه طلایی معلمان و بازنشستگان، تأمین مسکن فرهنگیان، استخدام نیروهای حق‌التدریس و آموزشیار، ‌چند‌ طرح تحولی بنیادین نیز در حوزه تربیتی و پرورشی در دست اقدام است.
محمودزاده اقدام دیگر وزارت آموزش و پرورش را تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه اعلام کرد و گفت: این طرح به همراه سایر برنامه‌های در دست اقدام نشان می‌دهد که وزارت آموزش و پرورش به تحول و پویایی واقعی رسیده و در حال طی کردن این مسیر است به طوری که اساس این تحول نیروی انسانی است که آموزش و پرورش منبع و معدن تربیت و پرورش آنها است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از ساماندهی نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات سخت‌افزاری خبر داد و افزود: امسال با شروع سال تحصیلی در باب نیروی انسانی آن هم نیروی آزموده و موفق و کارآمد مشکلی نخواهیم داشت و در کنار این اقدام سعی خود را به کار گرفتیم تا در اکثر پایه‌ها و دوره‌های تحصیلی مدارس به صورت تک‌شیفته اداره شود.
وی تصریح کرد:‌ با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برخی طرح‌ها به صورت پیشنهادی ارایه شده که امیدواریم با عنایت مسئولان استان تعدادی از این طرح‌ها تا مهرماه شکل اجرا و عملیاتی به خود بگیرد.
محمودزاده ‌خاطر‌نشان کرد: ما در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان و معلمان به ویژه در حوزه پرورشی امسال رونق دادن به مدارس قرآنی،‌ تجهیز نمازخانه‌ها و توجه جدی به زنگ نماز را در دستور کار قرار دادیم به طوری که با همراهی اولیای دانش‌آموزان امسال علاوه بر تلاوت قرآن در شروع کلاس‌ها شاهد به صدا درآمدن زنگ نماز در مدارس می‌باشیم.
وی در پایان سخنان خود اساس و پایه تحول در آموزش و پرورش را زمینه‌ساز تحول جدی در سایر حوزه‌های کشور توصیف کرد و ادامه داد: ‌دانش‌آموز دیندار و آشنا به معارف اسلامی بهتر و شایسته‌تر می‌تواند جامعه آینده ما را بسازد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول