اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی مردمی اردبیل خبر داد:

برگزاری دوره تربیت معلم قرآن در اردبیل

خبرگزاری فارس:مدیر اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی مردمی اردبیل گفت: در راستای تربیت نیروی انسانی کارآمد و مربیان متعهد قرآنی، دوره آموزشی تربیت معلم پیش دبستانی قرآن در حال برگزاری است.

برگزاری دوره تربیت معلم قرآن در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،نهضت حورزاده پیش از ظهر امروز در ستاد برنامه‌ریزی‌های عملکردی تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: در این دوره که به مدت 224 ساعت آموزشی و با حضور دبیران برجسته آموزش و پرورش و اساتید مجرب دارالقرآن تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار میشود، 50 نفر از خواهران بعنوان مربی پیش دبستانی تحت آموزش قرار میگیرند تا از طریق مباحث فراگرفته در این دوره با روش‌های نوین تعلیم و تربیت قرآنی کودکان آشنا شوند.
حورزاده به عناوین و سر فصل‌های آموزشی این دوره اشاره کرد و گفت: روانشناسی تربیت کودکان، تعلیم قرآن ویژه کودکان، روش‌های کلاس‌داری موفق و ... از جمله مباحثی است که در قالب تئوری و عملی و با وسایل کمک آموزشی از جمله سی‌دی های جدید تعلیم و تربیت کودکان به مخاطبان ارائه میشود.
وی ادامه داد: پس از فراگیری این دوره، آزمون پایانی برگزار و به برگزیدگان گواهینامه پایان دوره از سوی دارالقرآن مرکز اعطا خواهد شد تا این افراد در مراکز آموزشی پیش دبستانی با همکاری آموزش و پرورش، به فعالیت بپردازند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه کارشناس آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی نیز از طرح تجهیز و تقویت کتابخانه‌های شبستان استان اردبیل خبر داد.
علی دژبانی گفت: تعداد 300 جلد کتاب «آداب ارتباطات اجتماعی برای همه» در بین کتابخانه‌های شبستان استان توزیع شد.
وی بیان داشت: این کتاب در خصوص آداب معاشرت و احترام به هم‌دیگر و روابط اجتماعی بوده که با استفاده از احادیث و روایات نگاشته شده و کتاب آموزشی مفیدی برای همه اقشار است.
دژبانی ادامه داد: در حال حاضر استان اردبیل دارای 53 کتابخانه روستایی مساجد و هشت کتابخانه تخصصی بوده که در شهرستان‌های مختلف استان مشغول خدمات‌رسانی به قشرهای مختلف کودکان، نوجوانان، دانش‌ آموزان ، دانشجویان و بانوان است.
وی گفت: مدیریت کتابخانه‌های روستایی مساجد بر عهده روحانیون مستقر در روستاها بوده و در بعضی از روستاها از رابطین کتابداران در این خصوص استفاده میشود.
دژبانی افزود: هدف از توسعه و تجهیز کتابخانه‌های شبستان، گسترش، تعمیق و ترویج فرهنگ دینی و معارف اسلامی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان، جوانان و عامه مردم و تسریع و تسهیل دسترسی اقشار گوناگون به کتاب‌های مذهبی، علمی، آموزش احکام و اخلاق است.
این مسئول بیان داشت: کتابخانه‌های روستایی در مساجد و یا کانون‌های فرهنگی موجود در روستاها مستقر هستند و اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در راستای نیل به اهداف و تجهیز کتابخانه‌های شبستان برای اشاعه و گسترش فرهنگ مطالعه ـ به ویژه در روستا‌‌ها اقدام به تجهیز کتابخانه‌های زیر پوشش خود به انواع کتب، نرم افزارهای دینی، علمی، آموزشی و دیگر محصولات فرهنگی کرده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول