اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در میان مناطق مختلف آموزش و پرورش استان زنجان گرفت؛

اختصاص رتبه نخست گرامیداشت مقام معلم به ابهر

خبرگزاری فارس: خبرگزاری فارس: آموزش و پرورش ابهر برای سومین سال متوالی رتبه نخست هفته گرامیداشت مقام معلم را به خود اختصاص داد.

اختصاص رتبه نخست گرامیداشت مقام معلم به ابهر
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، علیرضا قنبری عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به برقراری 19 مدرسه قرآنی در این منطقه اظهار داشت: در این مدارس تعداد 2 هزار و 144 نفر به صورت روخوانی و روان‌خوانی آموزش می‌بینند.
وی به اجرای طرح سباح در منطقه ابهر اشاره و خاطرنشان کرد: در این طرح که مختص آموزش شنا به دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی بود، تعداد 974 دانش‌آموز دختر و یک هزار و 68 دانش‌آموز پسر و در مجموع 2 هزار و 42 دانش‌آموز آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.
مدیر آموزش و پرورش ابهر به کسب مقام‌های ممتاز این اداره در سطح استان اشاره و ابراز داشت: آموزش و پرورش ابهر برای سومین سال متوالی رتبه نخست هفته معلم را در سطح استان به خود اختصاص داد که علاوه بر این مهم، کسب رتبه‌های برتر در رشته‌های مختلف ورزشی توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان و
کسب رتبه نخست در طرح هجرت از دیگر موفقیت‌های مجموعه آموزش و پرورش ابهر است.
وی افزود: کسب رتبه نخست در اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور، کسب رتبه نخست شورای آموزش و پروش ابهر در استان و عملکرد دیگر موفقیت‌های این مجموعه را شامل می‌شود.
قنبری با بیان اینکه درصد قبول‌شدگان کنکور سراسری دانش‌آمزوان منطقه ابهر در سال جاری در حد مطلوب و عالی ارزیابی شده است، عنوان داشت: در گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک درصد قبول‌شدگان در کنکور 65.14 درصد بوده که این رقم در استان 58.18 و در کشور 63.47 درصد است.
وی افزود: در گروه آزمایشی علوم تجربی درصد کسب شده در منطقه ابهر 39.61 درصد بوده که این رقم در استان و کشور به ترتیب 32.66 و 31.82 است و در گروه آزمایشی ادبیات و علوم انسانی نیز منطقه ابهر با 59.40 درصد بالاتر از میزان استانی و کشوری با رقم 50.57 و 44.53 قرار گرفت.
مدیر آموزش و پرورش ابهر در ادامه با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای آغاز سال تحصیلی جدید مدارس تصریح کرد: در این زمینه همه نیروها سازماندهی شده و مدیران و عوامل اجرایی مشخص و سعی شده است که نیروهای به صورت تخصصی در سازماندهی‌ها در نظر گرفته شوند، که تنها چالش موجود در این راستا نیروهای کسر ساعت موظف هستند.
وی افزود: از 24 هزار و 500 دانش‌آموز منطقه تعداد 21 هزار و 500 نفر ثبت نام اینترنتی شده‌اند و کلاس‌بندی‌ها صورت گرفته است که 9 هزار و 156 دانش‌آموز مقطع ابتدایی متشکل از 9 هزار و 594 دانش‌آموز دختر و 4 هزار و 562 دانش‌آموز پسر در 388 کلاس سازماندهی شده‌اند.
قنبری اضافه کرد: در مقطع راهنمایی نیز تعداد 5 هزار و 625 دانش‌آموز در 322 کلاس درس و در مقطع متوسطه فنی و حرفه‌ای یک هزار و 328 دانش‌آموز پسر در 64 کلاس و 551 دانش‌آموز دختر در 29 کلاس سازماندهی شده‌اند.
مدیر آموزش و پرورش ابهر با بیان اینکه سازماندهی 5 هزار و 374 دانش‌آموز مقطع متوسطه این منطقه نیز در 196 کلاس درس صورت گرفته است، گفت: عملکرد لازم در زمینه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در سال تحصیلی جاری در سطح شهرستان 45.9 درصد بوده که این رقم در استان 39.35 درصد است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول