اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان خبر داد:

کمبود 90 معلم ابتدایی در آبادان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان از کمبود90 معلم ابتدایی در سطح شهرستان خبر داد.

کمبود 90 معلم ابتدایی در آبادان
به گزارش خبرگزاری فارس، حبیب‌الله رمضانی ‌در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان که در محل اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اهمیت تک نوبته شدن مدارس باید همه دستگاه‌ها و سازمان‌های سطح شهرستان توان خود را به این امر معطوف کنند.
وی افزود: خوشبختانه تاکنون 40 درصد مدارس آبادان را با همه هم و غم و سختی‌های تک نوبته کرده و این نسبت به آمار دیگر شهرستان‌ها قابل قبول و مورد توجه است.
سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان با اشاره به اینکه ثابت شدن شیفت صبح مدارس برای خانواده‌های دانش‌آموزان دغدغه فکری بزرگی را ایجاد کرده خاطرنشان کرد: باید بیش از پیش به بسترسازی و فرهنگ‌سازی در زمینه ثابت شدن مدارس در شیفت صبح پرداخت.
وی ادامه داد: این امر جز با حمایت جدی رسانه‌ها و دیگر ارگان‌های فرهنگی شهرستان میسر نخواهد شد.
رمضانی با بیان اینکه یادگیری در شیفت صبح در مدارس از بازدهی و راندمان بسیار بالایی برخوردار است گفت: بهتر از با متمرکز کردن یادگیری در ساعت‌های اولیه صبح، وقت بعدازظهر دانش‌آموزان را صرف امور پرورشی و یادگیری‌های فکری کرد.
وی یادآور شد: مطمئناً هر تغییری در مقاطع اولیه مقاومت‌هایی را به همراه دارد که باید با تعامل و تلاش پیگیر مسئولان اجرایی به نتیجه دلخواه و مکفی دست پیدا کرد.
سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان با اشاره به اینکه در سال جاری بین 105 مدرسه ابتدایی تعداد 57 مدرسه را شیفت ثابت صبح کرده‌ایم افزود: مدارس ابتدایی نامبرده شامل مدارس عادی، دولتی و غیردولتی هستند.
وی اضافه کرد: همچنین تعداد 21 مدرسه راهنمایی و 13 مدرسه مقطع متوسطه برای سال جاری با عنوان شیفت ثابت صبح فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
رمضانی با اشاره به اینکه از اعضای شورای آموزش و پرورش انتظار می‌رود که بیش از پیش با کمک‌های مادی و معنوی خود اجرای طرح تک نوبته شدن را در مدارس حمایت کنند افزود: بزرگت‌رین مشکل مدارس آبادان در راستای تک نوبته شدن مدارس کمبود فضاهای آموزش و نیروی انسانی است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با کمبود 119 معلم ابتدایی در شهرستان مواجه بودیم و امسال این آمار به 90 معلم در سطح شهرستان رسیده که باید در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده و امکانات مورد نیاز برای جذب‌ این نیروها فراهم شود.
سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان اضافه کرد: باید در راستای جذب نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش، امکانات و امتیازهای ویژه  به آنها داده شود که این امر نیازمند حمایت جدی مسئولان مرتبط است.
وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم با تعامل و حمایت هر چه بیشتر مسئولان مرتبط بتوان بیش از پیش گامی مثبت در زمینه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان این شهرستان برداشت.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول