اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

ورود 18 میلیون گردشگر به گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: در تابستان امسال بالغ بر 18 میلیون گردشگر وارد گیلان شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 38 درصد رشد دارد.

ورود 18 میلیون گردشگر به گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، امید عزیزی شامگاه شنبه در جریان برگزاری جشنواره بادام زمینی این شهرستان اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند راهکاری مناسب برای معرفی ظرفیت‌های کشاورزی یک منطقه باشد.
وی با بیان اینکه از ظرفیت‌های خدادادی کشاورزی استان باید به نحو مطلوب استفاده کرد، افزود: در حال حاضر کشوری مانند هلند که بزرگ‌ترین صادر کننده گل و گیاه در جهان محسوب می‌شود خاک مورد نیاز تولید گل و گیاه خود را با استفاده از قطار از آلمان تهیه می‌کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تصریح کرد: ضروری است که برای توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی به کار پژوهش و تحقیقات اهمیت داده و برای آنها اعتبارات مناسبی تخصیص درنظر گرفته شود.
وی اهمیت به بحث بسته‌بندی را از مواردی دانست که می‌تواند ارزش افزوده محصول بادام زمینی را ارتقا دهد.
عزیزی به میزان ورود گردشگرن به گیلان اشاره کرد و عنوان داشت: در حال حاضر آمار ورودی گردشگر به طبیعت سرسبز گیلان بسیار چشمگیر است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اذعان داشت: در 75 روز از فصل تابستان امسال، بالغ بر 18 میلیون گردشگر وارد استان شدند که این آمار نسبت به زمان مشابه سال گذشته حدود 38 درصد رشد داشته است.
عزیزی، گیلان را از استان‌های با جاذبه گردشگر نامید و ابراز داشت: جاذبه‌های بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین عوامل جذب گردشگر به این استان بوده است.
وی گردشگری و کشاورزی را در بحث افزایش و توسعه اشتغالزایی تاثیرگذار دانست و توسعه این بخش را مورد تاکید قرار داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان متذکر شد: توسعه گردشگری و کشاورزی دو مقوله‌ای است که می‌تواند ایجاد اشتغالرایی کرده و مشکل بیکاری را برطرف کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول