اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون فردوس خبر داد:

تشکیل 60 درصد تعاونی‌های فردوس در دولت نهم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون شهرستان فردوس گفت: بیش از 60 درصد تعاونی‌ها در دولت نهم و دهم تشکیل شده است.

تشکیل 60 درصد تعاونی‌های فردوس در دولت نهم
حسین مهجور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 230 تعاونی فعال در بخش‌های مختلف، تولیدی، خدماتی، توزیعی و کشاورزی در سطح شهرستان فردوس مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود: بیشترین این تعاونی‌ها در بخش خدمات با 60 تعاونی و بیشترین عضو در بخش تامین نیاز تولید و مصرف است.
مهجور تعداد اعضای تعاونی‌های فردوس را بیش از 5 هزار و 400 عضو اعلام کرد و گفت: تشکیل تعاونی در شهرستان طی چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
رئیس اداره تعاون فردوس یادآور شد: در دوران قبل از انقلاب تنها دو تعاونی فعال در شهرستان وجود داشت که اکنون تشکیل تعاونی در فردوس، از رشد صد درصدی برخوردار است.
وی حمایت دولت نهم و دهم از تعاونی‌ها، پیش‌بینی اصل 43 و 44 قانون اساسی و تشکیل وزارت تعاون به صورت مستقل را از جمله دلایل افزایش تعداد تعاونی‌ها دانست.
مهجور گفت: در حال حاضر بیش از 20 درصد جمعیت شهرستان در تعاونی‌های مختلف عضو هستند.
رئیس اداره تعاون فردوس افزود: از ابتدای سال جاری در بخش تعاون برای تعداد 40 نفر شغل ایجاد شده و تا پایان سال نیز برای تعداد 109 نفر دیگر اشتغال ایجاد می‌شود.
وی مهم‌ترین مشکل تعاونی‌ها را عدم نقدینگی، عدم جذب تسهیلات بانکی، نداشتن ضامن و وثیقه معتبر و همچنین طولانی شدن روند دریافت مجوزهای لازم از برخی ادارات شهرستان عنوان کرد.
مهجور با اشاره به اینکه ساخت مسکن مهر سبب مراجعه روزانه تعداد زیادی از اعضای این تعاونی‌ها به اداره تعاون شده است، تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی در این اداره از مشکلات اصلی به شمار می‌رود که امید است با تامین نیرو، انجام امور با سرعت بیشتری صورت گیرد.
رئیس اداره تعاون فردوس پرداخت تسهیلات از منابع داخلی بانک توسعه تعاون، پرداخت تسهیلات از محل سرمایه در گردش، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دفاع از حقوق و منافع تعاونی‌ها در مراجع مختلف را از جمله اقدامات این اداره در حمایت از تعاونی‌ها برشمرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول