اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

تعاونی‌های مسکن مهر موفق عمل کرده‌اند

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه با بیان این‌که تعاونی‌ها نقش عمده‌ای در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی برای خدمت به مردم دارند، گفت: یکی از موفق‌ترین تعاونی‌ها در سطح این شهرستان تعاونی مسکن مهر بوده است.

تعاونی‌های مسکن مهر موفق عمل کرده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نصرت‌الله انصاری پیش از ظهر امروز در بازدید از اداره تعاون این شهرستان گفت: در شیوه اقتصاد تعاونی همکاری جانشین رقابت شده و از توانایی و افکار اعضا برای نیل به اهداف اقتصادی استفاده می‌شود.
وی ابراز داشت: لازم است هدف از تشکیل یک تعاونی، کاستن از تعداد واسطه‌های غیر ضرور بین تولید کننده و مصرف کننده و حذف دلال‌بازی باشد.
این مسئول عالی اجرایی در شهرستان کهگیلویه تاکید کرد: در اقتصاد تعاونی رای به انسان داده می شود نه به مقدار سهام موجود در شرکت، که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی تعاونی‌های مسکن مهر را یکی از موفق‌ترین تعاونی‌ها در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان کهگیلویه اعلام کرد و گفت: با احداث ساختمان‌های طرح مسکن مهر، شیوه زندگی تعاونی هم آموزش داده می‌شود.
فرماندار کهگیلویه یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های تعاونی را مشاع بودن مالکیت دانست و گفت: صاحبان سهام در کل دارایی سهام هستند و همه با هم برای رسیدن به اهداف اقتصادی تلاش می‌کنند.
انصاری اضافه کرد: تعاونی‌ها را باید برای جمع‌آوری سرمایه‌های خرد سرگردان در جامعه و رفاه حال محرومان گسترش داد و اگر بخواهیم نقش دولت را در اقتصاد کمرنگ کرده و سلطه سیاست و سرمایه را از جامعه دور کنیم، باید تعاونی‌ها را فعال‌تر کرده و همه اقشار جامعه را به‌عنوان تعاونی‌های فراگیر در اقتصاد کشور سهیم کنیم.
فرماندار کهگیلویه هدف از ادغام وزارت‌خانه‌های کار و تعاون را کوچک کردن دولت و صرفه‌جویی در امکانات و نیرو و چابک کردن وزارت‌خانه‌ها دانست و تصریح کرد: سیاست‌گذاری، تعیین خط‌مشی و برنامه‌ریزی برای توسعه بخش تعاون، از مهم‌ترین ویژگی‌های این وزارت‌خانه است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول