اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شیلات آمل خبر داد:

کسب رتبه نخست آمل در تولید ماهیان سردآبی مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره شیلات شهرستان آمل از رتبه نخست این شهرستان در تولید ماهیان سردآبی استان خبر داد.

کسب رتبه نخست آمل در تولید ماهیان سردآبی مازندران
هادی عقیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه 75 مزرعه پرورش ماهی سردآبی در این شهرستان وجود دارد، اظهار داشت: تولیدات این مزارع 5‌ هزار و 500 تن در سال است.
وی با بیان اینکه آمل رتبه دوم تولید ماهیان گرم‌آبی استان را نیز دارد، تصریح کرد: سالانه 4 هزار تن ماهی گرم‌آبی در این شهرستان تولید می‌شود.
رئیس اداره شیلات شهرستان آمل با اشاره به اینکه سالانه 2 هزار و 500 تن انواع ماهی در این شهرستان تولید می‌شود، گفت: 40 مزرعه به روش نیمه‌ متراکم در این شهرستان ماهی سردآبی تولید می‌کنند.
این مسئول با اعلام اینکه 35 مزرعه پرورش ماهی در واحدهای کوهستانی آمل مستقر هستند، تصریح کرد: 220 مزرعه گرم‌آبی و سردآبی به همراه آب‌بندان‌ها در این شهرستان به پرورش ماهی مشغول هستند.
رئیس اداره شیلات شهرستان آمل با تاکید بر اینکه به ازای هر تن تولید ماهی یک نفر در بخش شیلات اشتغال دارد، عنوان کرد: این آمار در بخش ماهیان سردآبی است.
عقیلی در ادامه خاطرنشان کرد: در ماهیان گرم‌آبی به ازی هر 20 تن تولید یک نفر مشغول به کار است.
وی با اعلام اینکه دو مزرعه نمونه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان آمل وجود دارد، اضافه کرد: در این مزارع ماهیان با وزن هفت گرم خریداری شده و با وزن 15 کیلوگرم برداشت و عرضه می‌شوند.
این مسئول با اشاره به وضعیت اعتبارات شیلات آمل اذعان داشت: اعتبارات بخش شیلات در چهار مرحله فنی، عمرانی، سرمایه در گردش و جاری پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/ن30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول