اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات سیستان خبر داد:

احداث سایت پرورش ماهیان بومی در زهک

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات سیستان گفت: عملیات ساخت سایت جنوبی ماهیان بومی زهک با اعتبار یک میلیارد تومان آغاز شده است.

احداث سایت پرورش ماهیان بومی در زهک
به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حسن خمر صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در اداره کل شیلات سیستان به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: از جمله طرح‌های زیر بنایی مجتمع‌های آبزی‌پروری و ساخت سایت جنوبی ماهیان بومی زهک است که با اعتبار یک میلیارد تومان آغاز شده است.
وی افزود: این سایت شامل سالن پرورش ماهیان به مساحت 800 متر مربع و استخرهای خاکی پرورش به مساحت مجموعا 2 هکتار که شامل 16 استخر است.
مدیر کل شیلات سیستان افزود: استخر بتنی مخصوص تولید غذای زنده و همچنین تجهیزات آزمایشگاهی که با تجهیزات بسیار پیشرفته خریداری شده و برای تولید سالانه یک میلیون بچه ماهی بومی شیزوتراکس مورد استفاده قرار می‌گیرد.
خمر هدف از احداث این سایت را تولید بچه ماهی شیزوتراکس و تقویت ذخایر بومی در منطقه بیان کرد و افزود: با احداث این سایت زمینه تولید سالانه یک میلیون قطعه بچه ماهی شیزوتراکس بومی فراهم می‌شود.
مدیر کل شیلات سیستان گفت: از محل طرح ایجاد مجتمع‌های آبزی‌پروری، مجتمع صید در چاه نیمه چهارم ایجاد می‌شود که امکانات آن از قبیل 10 دستگاه کانکس عایق برای استقرار صیادان در حاشیه چاه نیمه چهارم، استفاده از 550 متر مربع اسکله شناور و استفاده از 400 طاقه تور استاندار ماهی‌گیری است.
خمر ادامه داد: یکی از کارهای که شیلات انجام می‌دهد، استفاده از 100 عدد منبع عایق برای بهینه‌سازی حمل و نقل ماهی و 80 وان مخصوص عرضه ماهی است و الگو‌سازی عرضه ماهی زنده بوده و اعتبار اختصاص داده شده به حاشیه چاه نیمه چهارم 600 میلیون تومان است.
‌مدیر کل شیلات بیان کرد: این امکانات ارائه شده در اختیار تعاونی‌های صیادی سیستان و 12 شرکت تعاونی صیادی به عنوان بهره‌برداران طرح و پروژه قرار می‌گیرد.
خمر ادامه داد: هدف شیلات این است که تعاونی‌های صیادی سیستان و شرکت تعاونی صیادی، متولی صید و صیادی باشند و بتوانند به 3 هزار صیادی که 500 منطقه وجود دارند در این قالب خدمات ارائه کنند.
وی عنوان کرد: امسال 4 میلیون بچه ماهی در کل استان در منابع آبی و در استخرهای پرورشی رها سازی می‌شود که از ابتدای سال تاکنون 1.5 میلیون توزیع و رهاسازی شده و تا پایان سال این عدد به 4 میلیون می‌رسد.
مدیر کل شیلات سیستان یکی از فعالیت‌های در حال انجام اداره کل شیلات سیستان را انجام مطالعات سایت جنوبی ماهیان بومی زهک دانست و گفت: این فعالیت به مساحت 30هکتار است که ظرفیت تولید 2 میلیون تولید ماهی گرمابی را فراهم می‌کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول