اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد:

افزایش ظرفیت تولید ماهی اردبیل به 3000 تن

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ظرفیت تولید ماهی در شرایط کنونی 2هزار و 500 تن است که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال این ظرفیت به 3 هزار تن افزایش یابد.

افزایش ظرفیت تولید ماهی اردبیل به 3000 تن
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،  عادل عبد‌ایمانی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: فعالیت شاخص ما در بخش شیلات با هدف پویایی این بخش افزایش ظرفیت رهاسازی و تولید بوده به طوری که با احداث دو شهرک شیلات در خلخال و کوثر و پنج سایت پرورش گرم‌آبی و سردآبی سعی داریم توسعه واقعی را در این بخش رقم بزنیم.
وی بیان داشت: در سطح استان اردبیل هم‌اکنون 240 مزرعه آبی اعم از گرم‌آبی و سرد‌آبی برای پرورش ماهی فعال است که 35 مورد آن امسال فعال شده است.
این مسئول از رهاسازی 4 میلیون بچه ماهی در مزارع پرورش ماهی در استان خبر داد و افزود: بخشی از این رهاسازی‌ها به صورت رایگان انجام شده تا فعالان بخش خصوصی بتوانند سودآوری مناسب را داشته باشند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل فعالیت 16 مرکز تکثیر ماهیان زینتی را در استان یادآور شد و ادامه داد: در این مراکز یک میلیون قطعه بچه ماهی زینتی رهاسازی شده و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از دو برابر این ظرفیت امسال ماهی زینتی را برداشت و تحویل بازار دهیم.
وی بیان داشت:‌ علاوه بر تکثیر بچه ماهی‌های سردآبی به تعداد 5 میلیون قطعه در سال جاری، 352 قطعه ماهی خاویاری نیز وارد چرخه تولید و تکثیر شده است.
این مسئول افزود: سال آینده نیز تولید ماهی استان باید براساس ظرفیت‌سنجی‌های ما به دو برابر میزان فعلی برسد.
عبدایمانی در ادامه سخنان خود به وضعیت تولید گندم در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: بیش از 620 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده و یا در حال ذخیره‌سازی در سیلو‌ها و انبار‌های داخل و خارج استان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ضرورت کشت آبی را در استان یادآور شد و اظهار داشت: در  فاز اول انتقال آب از سد خدا‌آفرین 6 هزار هکتار، در فاز دوم 20 هزار هکتار و در فاز سوم نیز بالغ بر 20 هزار هکتار از اراضی به کشت آبی اختصاص می‌یابد که در فاز چهارم  با به زیر کشت بردن 16 هزار هکتار مجموع اراضی قابل کشت ما از طرق آبیاری مدرن بیش از 62 هزار هکتار خواهد بود.
وی بیان داشت: تامین آب و احداث کانال در این میزان اراضی مصوب شده و جزو پروژه‌های اجرایی است که با تمهید مقدمات آن می‌توان عملیات انتقال و اجرای آن را به شایستگی انجام داد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل خاطرنشان کرد: ‌برای کاهش آسیب‌ها و تنش‌های جوی در بخش کشاورزی مدرن‌ترین سامانه هشدار سرمازدگی در مشگین‌شهر راه‌اندازی می‌شود و قرار است با این اقدام جلوی بسیاری از خسارات وارده به باغداران منطقه گرفته شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول