اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سابق تعاون استان زنجان:

انجام کار جمعی از تاکیدات قرآن کریم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل سابق تعاون استان زنجان گفت: انجام کار جمعی از تاکیدات قرآن کریم است.

انجام کار جمعی از تاکیدات قرآن کریم است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، موسی متوسلین در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر استان زنجان با تبریک هفته تعاون به همه تعاون‌گران اظهار داشت: تعاون نقش به سزایی در بخش‌های مختلف جامعه داشته است.
وی با اشاره به اینکه تعاون و کار مشارکتی از تاکیدات ائمه اطهار (ع) است، تصریح کرد: در احادیث تاکید فراوانی کارهای جمعی و تعاونی دیده می‌شود.
مدیرکل سابق تعاون استان زنجان به نقش برجسته تعاونی در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات اشاره کرد و گفت: تعاون در مسکن مهر نیز نقش فعلی داشته است.
وی با بیان اینکه ما برای گسترش تعاون در جامعه نیاز به بستر سازی قانونی داشتیم، یادآور شد: ابلاغ اصل 144 قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری یک نقطه برای تعاون محسوب می‌شود.
متوسلین خاطر نشان کرد: اصل 144 قانون اساسی دولت را مکلف کرده است تا سهم 25 درصدی تعاون از اقتصاد را تحقق بخشد.
وی به جایگاه بخش تعاون در اقتصاد کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: جایگاه واقعی تعاون در حال حاضر مشخص نیست اما بر اساس برآوردها 10 تا 12 درصد اقتصاد کشورمان را تشکیل می‌دهد.
مدیرکل سابق تعاون استان زنجان ابراز داشت: در حال حاضر در حال پالایش تعاونی‌های استان هستیم که با اتمام این طرح تا یک ماه آینده جایگاه واقعی تعاونی در اقتصاد استان مشخص می‌شود.
وی به مزیت‌های شرکت‌های تعاونی اشاره کرد و گفت: معافیت‌های مالیاتی، مشوق‌ها متنوع که دولت در نظر می‌گیرد برای شرکت‌های تعاونی 20 درصد بیش از سایر شرکت‌ها است.
متوسلین با بیان اینکه به مناسبت هفته تعاون برنامه‌های متنوعی پیش بینی شده است گفت: واگذاری 399 واحد مسکونی ساخت تعاونی‌ها، برگزاری نمایشگاه عکس تعاون در دو بخش حرفه‌ای و آماتور، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، گلباران مزار شهدا و حضور ترویجی در شهرستان از دیگر برنامه‌های هفته تعاون در استان زنجان است.
وی به تدوین سند استراتژیک تعاون و سند توسعه اشتغال و هدف گذاری برای تعاون اشاره کرد و ابراز داشت: این اسناد راه‌های تحقق 25 درصدی سهم تعاون از اقتصاد در سطح استان زنجان را مشخص می‌کند.
گفتنی است همزمان با هفته 37 تعاونی در استان زنجان آغاز به کار کرده است که این تعاونی‌ها در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، خدمات و ... هستند.
3 هزار و 550 نفر عضو این تعاونی‌ها هستند و برای 480 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
میزان سرمایه گذاری این تعاونی‌ها را 270 میلیارد ریال است که تسهیلات پرداختی به این تعاونی‌ها نیز 96 میلیارد ریال بوده است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول