اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی:

ولایت در منطق قرآن و اهل بیت، مظلوم مانده است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: ولایت و رهبری در منطق قرآن و مکتب اهل بیت، از اصلی‌ترین موضوعات مظلوم مانده در حیات اسلامی است.

ولایت در منطق قرآن و اهل بیت، مظلوم مانده است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حشمت‌الله قنبری پیش از ظهر امروز در همایش سلسله مباحث اندیشه جوان در همدان اظهار داشت: قرآن و مکتب اهل بیت از مباحثی است که همواره در مجموعه سئوالاتی که به بدنه جامعه وارد می‌شود وجود دارد و حتی خواص اثرگذار جامعه نیز گاهأ با شبهات و ابهاماتی در این باره روبه‌رو هستند.
وی افزود: ضرورت وجود امام و جایگاه امامت در قرآن با توجه به پیروان این مکتب در اندیشه قرآن و مکتب اهل بیت(ع) قرار می‌گیرد.
این سخنران برتر کشوری خاطرنشان کرد: این امر در عصر ولایت فقیه حاکم بر جامعه رنگ و بوی دیگری به خود گرفته چرا که در هیچ حوزه‌ای از حیات و اصل توحید، مطلبی به اندازه ولایت و امامت مورد تهاجم واقع نشده است.
وی بیان داشت: ظرفیت جامعه بشری و تاریخ بشر بیانگر این واقعیت است که بسیاری از مردم در هیچ برهه زمانی توان قبول دین الهی به معنای واقعی را نداشتند چرا که همواره عده‌ای از مردم اسلام را به عنوان تسلیم مطلق در برابر خداوند می‌دانند و اینها هستند که بهشت را به امید لقای خداوند به دست می‌آورند.
قنبری ادامه داد: برای سالک صراط مستقیم و مکتب توحید، بهشت بهانه است و فصل مشترک همه ما قرآن، دین و هدایت اهل بیت است همان چیزی که همواره با نامناسب‌‌ترین روش با آن برخورد کرده‌ایم.
وی اذعان داشت: ما عادت کرده‌ایم دشمنان اهل بیت و اسلام را افرادی بی‌شعور و کم‌عقل بدانیم در حالی که دشمنان اسلام موجوداتی باهوش و زیرک بوده و نماد واقعی تربیت ضد توحید هستند و از آمادگی کامل به منظور انجام فعالیت‌های ضد توحیدی برخوردارند.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: زمانی که مردم نتوانستند از نعمت الهی و رسالتی که به سمتشان فرستاده شده بود بهره‌مند شده و آن را درک کنند، خداوند این گوهر والا را در هاله‌ای از عظمت و نور قرار داد تا مردم بتوانند با بصیرت و حقیقت به آن دست یابند و اگر این بصیرت و آگاهی از زندگی بشر بیرون برود دیگر هیچ مزیتی در اختیار بشر قرار ندارد.
وی اظهار داشت: ولایت حضرت علی(ع) با علنی شدن اسلام در همان ابتدای رسالت پیامبر(ص) آغاز شد، اما مردم توجیه تراشی کرده و پس از رحلت پیامبر(ص) سیادت را در بنی‌هاشم و ریاست را در قریش قرار دادند و در اینجا بود که زندگی مردم تبدیل به یک مدل سیاسی شد و سکولاریزه شدن جامعه از اینجا شکل گرفت.
قنبری در پایان گفت: بنابراین اهل بیت(ع) با این استدلال‌ها از متن زندگی مردم دور شد و آنها دچار مال‌اندیشی و بیفکری شدند و آنچنان بی‌غیرتی در زندگی آنها سایه افکند که پس از گذشت چند روز از وفات رسول اکرم(ص) درب خانه‌های خود را به روی دختر گرامی‌ ایشان باز نکرده و این بی‌فکری تا جایی ادامه یافت که یهودیان بر منبر پیامبر نشستند و مسند پیامبر را غصب کردند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول