اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

اختصاص 3.5 میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت راه روستایی "نوا"

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: برای آسفالت راه روستایی نوا بخش لاریجان از سوی وزارت راه و شهرسازی 3.5 میلیارد ریال اعتبار اختصاص پیدا کرده است. ‌

اختصاص 3.5 میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت راه روستایی "نوا"
سیدعلی اکبر طاهایی در حاشیه سفر به بخش لاریجان آمل و بازدید از محور هراز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل اظهار داشت: بخش لاریجان یکی از مهم‌ترین بخش‌های مازندران است و وجود محور مواصلاتی هراز که استان‌های شمالی کشور را به پایتخت متصل می‌کند بیش از پیش بر اهمیت آن افزوده است.
وی با اشاره به بازدید اخیر از روستاهای بالقلم و نوا در این بخش افزود: سیل و سیلاب گذشته به بستر رودخانه و جاده‌های کوهستانی در دسترس آسیب‌هایی زده است و البته هدف از این بازدید به همراه مدیران کل استان برای شناخت محیطی و میدانی نسبت به محیط پیرامونی این بخش و مرکز آن بوده است و به هرحال بازدیدها می‌تواند به انتخاب اولویت‌ها در تخصیص اعتبار کمک کند.
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه منطقه لاریجان از جمله مناطقی است که هنوز به نیازهای زیر ساختی احتیاج دارد، گفت: با وجود مجموعه اقداماتی که در ادوار دولت‌ها در این بخش انجام شده ولی هنوز بعضی از اقدامات این بخش باقیمانده است.
طاهایی اضافه کرد: به عنوان مثال لوله‌کشی آب منطقه برای روستاهای 50 خانواری در نظر گرفته شده ولی هم اکنون جمعیت این روستاها به 400 خانوار افزایش یافته است که باید سیستم‌ها اصلاح شود.
استاندار مازندران بیشتر روستاهای لاریجان را قبل انقلاب فاقد برق دانست و گفت: برق‌رسانی به این منطقه نیز از یادمان عصر انقلاب است و شرکت توزیع برق استان منابع بودجه‌ای‌اش کافی نیست تا بتواند شبکه‌ها را با سرعت نوسازی کند ولی ما می‌توانیم به صورت مرحله‌ای در قالب بودجه‌های سنواتی از ردیف‌های ابلاغی در استانداری کمک بگیریم.
وی با اشاره به بازدید قائم مقام وزارت راه و شهرسازی و معاون امور روستایی این وزارتخانه از محور روستایی نوا اظهار داشت: طی این بازدید مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال به مدیرکل راه و شهرسازی مازندران ابلاغ شد تا آسفالت جاده خاکی نوا به طول چهار کیلومتر انجام شود.
طاهایی ادامه داد: پیمانکار این پروژه از سوی اداره کل راه و شهرسازی در نظر گرفته شده تا معاون عمرانی استانداری برای آغاز فعالیت به آنها طرح تشریفات بدهد.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه چند ماه گذشته سیل کلاردشت، منطقه 3 هزار، بلده و لاریجان را در مازندران داشتیم حجم مناطق آسیب‌دیده و زیرساخت‌های تخریبی قابل توجه بوده ولی بعید می‌دانیم با توجه به منابع محدودی که ابلاغ خواهد شد بتوانیم به طور جامع و مورد انتظار به این مباحث بپردازیم.
استاندار مازندران با اعلام اینکه مطالعات اداره کل منابع طبیعی مازندران از منظر آبخیزداری در مسیر رودخانه بوالقلم انجام شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس کارشناسایی‌های لازم برای این امر مبلغ 10 میلیارد ریال اعتبار نیازسنجی شد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول