به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، بخش هزارجریب این شهرستان که در تقسیمات سیاسی کشور منطبق بر یانه سر است بین سه استان مازندران، گلستان و سمنان قرار دارد.
این بخش به مرکزیت روستای « بیشه بنه» با 763.2 کیلومتر مربع که 35 درصد از کل مساحت شهرستان را در بر میگیرد شامل 68 روستا در قالب دهستانهای عشرستاق و شهدا است.
در ادامه بازدیدهای دورهای فرماندار و هیئت همراه از بخشهای مختلف شهرستان بهشهر که با هدف محرومیتزدایی و عمران و آبادی صورت میگیرد این بار از وز گذشته تاکنون با رئیس و مسئولان حوزه راه بهشهر همسفر شدیم تا با بازدید از راههای بخش هزارجریب از پیشرفت پروژهها، مشکلات پیش روی پیمانکاران و نحوه نظارت مدیران بر کار مجریان طرح باخبر شویم.
در این بازدید بیش از 12 ساعته و قرارگرفتن در ارتفاع بیش از یکهزار و 700 متری از سطح دریا همچنین طی مسیری که از مرکز شهر تا نقطه صفر مرزی یعنی جایی که حدفاصل بین بخش یانهسر و استان سمنان است و پیمودن بیش از 300 کیلومتر راه، از فعالیت هفت پیمانکار که در حال انجام زیرسازی یا آسفالت 57 کیلومتر از راههای اصلی یانهسر هستند بازدید شد.
* کمبود اعتبارات مشکل اصلی پیمانکاران
در پروژههای بازدید شده، مشکل اصلی پیمانکاران کمبود اعتبارات بود.
دوری از مرکز شهرستان، نداشتن سوخت کافی و به سختی افتادن برای تهیه سوخت و مصالح همچنین شرایط جوی با توجه به کوهستانی بودن منطقه از موضوعهایی بود که پیمانکاران مطرح کردند.
فرماندار بهشهر در پاسخ به مشکلات عنوان شده پیمانکاران گفت: این نوع کار کردن را قبول نداریم، اگر مشکلی هست باید با رئیس اداره راه در میان بگذارید نه اینکه کار را متوقف یا کُند کنید.
محمدرضا البرزی تصریح کرد: نمیتوانیم بپذیریم پروژهای که ظرف شش تا یک سال میتواند به بهره برداری برسد با گذشت سه سال هنوز به نیمه نرسیده است.
وی افزود: اگر پس از بازدیدهای بهعمل آمده و رفع مشکلات، باز هم از پیمانکار کم کاری و کم توجهی دیده شود بدون معطلی خلع ید صورت میگیرد و پروژه را به شخص دیگری واگذار میکنیم.
* آسفالت 43 کیلومتر از راههای بخش یانهسر
رئیس اداره راه و ترابری شهرستان بهشهر در گفتوگو با خبرنگار فارس با اشاره به خدماتی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه راهها بهویژه راههای روستایی انجام شد، اظهار داشت: قبل از انقلاب از محور اصلی بهشهر به سمت روستاهای یانهسر هیچ راهی نبود.
حسین عرفانی افزود: هماکنون 300 کیلومتر راه روستایی در یانهسر داریم که ارتباط بین 68 روستا را برقرار میکند و 43 کیلومتر آن تاکنون آسفالت شده است.
وی با اشاره به اینکه 25 درصد از مجموع هزینه پروژه باید آورده شخصی باشد، درباره عملکرد پیمانکاران اظهار داشت: در حال حاضر هفت پیمانکار در مسیر یانهسر مشغول زیر سازی، آسفالت و احداث پُل هستند که هر کدام بین دو تا 10 کیلومتر پروژه تحویل گرفتهاند و باید ظرف مدت معین تحویل دهند در غیر اینصورت مشمول جریمه تاخیر میشوند.
عرفانی ادامه داد: بازدیدها و نظارت همیشگی در روند فعالیت پیمانکاران موثر است و علاوه بر پیشرفت کار به پیمانکاران انگیزه فعالیت بیشتر میدهد.
* 12درصد از مصوبات سه سفر هیئت دولت در حوزه راه بود
به گزارش فارس، طی سه دوره سفر هیئت دولت به مازندران 88 مصوبه یعنی حدود 13درصد از مجموع مصوبات با اعتباری حدود 9 هزار میلیارد تومان به راه و ترابری اختصاص یافت.
این مقدار بیشترین آمار را در بین بخش محوری توسعه استان که 43 درصد مصوبات را شامل میشوند دارد با این توضیح که بهداشت و درمان با 64 مصوبه و اختصاص 9.2 درصد، صنایع با 51 مصوبه و 7.4 درصد، جهاد کشاورزی با 50 مصوبه و 7.1 درصد و بخش نیرو با 49 مصوبه و 6.6درصد در مکانهای دوم تا پنجم پروژههای محوری استان قرار دارند.
در این باره معاون عمرانی استاندار مازندران طی مصاحبهای اعلام کرده بود؛ با اجرا شدن این مصوبات دیگر مشکلی در حوزه راه نخواهیم داشت.
سید عیسی هاشمی با اشاره به وجود 3 هزار و 200 روستا در مازندران و اینکه سهم مازندران از نهضت آسفالت روستایی 400 کیلومتر است، تصریح کرد: در صورتی که زیرسازی راهها از طریق منابع و اعتبارات استانی انجام شود، هزینههای آسفالت را خود وزراتخانه پرداخت میکند.
به گزارش فارس، از حدود 10 هزار کیلومتر راههای استان حدود 7 هزار کیلومتر آن راه روستایی است.
انتهای پیام/ص10
اخبار مرتبط
-
اتمام عملیات آسفالت راه امامزاده باغشن نیشابور
-
125 روستای میاندوآب دارای راه آسفالته است
-
مصالح نامناسب کارخانههای آسفالت اردبیل را تعطیل کرد
-
خرید 100 تن قیر برای آسفالت معابر شوشتر
-
اجرای 40 هزار مترمربع آسفالت در آبپخش
-
قصور آب و فاضلاب خلخال در پرداخت هزینه ترمیم آسفالت
-
آسفالت باند دوم بوستان بشقارداش اجرایی شد
-
آسفالت 120 معبر رکوردی بیسابقه در شهرداری گرگان
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.